Omezeni exportu SW s krypto-subsystemem

Pavlicek pavlicek at vse.cz
Wed Oct 22 08:19:33 CEST 1997

In article <199710181254.OAA05109 at ns.felk.cvut.cz>, Kuchta at dean.fee.vutbr.cz
says...

Pokud je mi znamo, neexistuje zadne zakonne omezeni pro pouziti kryptografie
v CR, pokud vynechame interni predpisy nekterych ministerstev a uradu.

>trochu se to toho netyka, ale mohl by take nekdo sdelit neco
>zaruceneho o PGP ? Jista banka tvrdi, ze PGP se u nas nesmi pouzivat

Pro PGP 2.6.3i plati nasledujici omezeni:

S pouzitim americke (MIT) verze by mohly byt problemy - nesmi se exportovat
z USA. International verze toto omezeni nema - tj. lze ji "dovazet" (nelze ji
pouzivat na uzemi USA).
Pro komercni pouziti je dano omezeni jeste patenty na pouzite algoritmy.
Algoritmus RSA neni patentovan mimo USA, tj. omezeni se netyka.
Algoritmus IDEA neni patentovan v CR, tj. omezeni se netyka. IDEA je vsak
patentovana na urovni Evropske unie, tj. lze predpokladat, ze od okamziku
vstupu CR do EU bude patent na algoritmus IDEA pro komercni pouziti platit i
u nas. Nyni by tez mohly nastat pravni problemy pri pouziti PGP pri
komunikaci s pobockou umistenou v zemich EU ci s jinou firmou v EU.

Pravni stav PGP 5.0 mi v tomto okamziku neni znam.

Lubos Pavlicek