max delka kabelu pro Fast Ethernet

Radek Majer Radek.Majer at micos.cz
Wed Oct 22 11:57:18 CEST 1997

Pavel Korensky wrote:

> "Tomáš Trapl" <trapl at karnet.fsih.cvut.cz> wrote:
>
>      >prosim Vas chci se zeptat jak muze byt max dlouhej UTP nebo STP
> kabel pro
>      >Fast Ethenet. Myslim od PC do hubu pripadne switche.
>
>      Jesti me pamet neklame, tak 100MB Ethernet ma limit 25 metru.
>
>      ---
>      Tomas Trapl - CVUT FS, K238
>      mailto:trapl at karnet.fsih.cvut.cz
>      Tel: 02-24915319/268
>
> Klame. Limit pro 10BASE-T a 100BASE-T je stejny, totiz 100 metru. Ani
> vic, ani min. Jsem schopen najit nejake vytahy z norem, nebot se touto
> [...]

Ano, norma rika:

metalika - 10BASE-T kategorie 5 half-duplex i full-duplex je to 100metru

metalika - 100BASE-TX kategorie 5 half-duplex i full-duplex je to
100metru
optika - 10BASE-FL multi-mode je to 2km
optika - 100BASE-FX multi-mode half-duplex je to 400m
optika - 100BASE-FX multi-mode (62.5/125) full-duplex je to 2km
optika - 100BASE-FX single-mode (8.7/125) full i half duplex je to 10km

neni normovano (zatim)
metalika - 1000BASE-TX kategorie 5 je to 25metru

radek.majer at micos.cz

rika 100metru na 10BASE-T a 100BASE-T v pripade metaliky (UTP, STP,FTP)
pri half-duplex nebo pri full-duplexu vse v kategorii 5. U optiky
single-mode je pri full duplexu na 100BASE-FX max. delka 2km, ale vim,
ze pokud pouzijete kvalitni laserove opticke cleny tak se dostanete az
na 3,2Km (odskouseno).

radek.majer at micos.cz