x2 modemy

Michal Muhlpachr michalm at pvt.net
Thu Oct 23 20:13:53 CEST 1997

Jan Kasprzak wrote:

>         Dobry den,
>
>         dovedel jsem se, ze UNICOM ma na svem FTP softwarovy upgrade
> pro USR modemy na standard x2. Chtel bych se zeptat, jestli nekdo
> (asi nejaky ISP) uz ma zkusenosti s x2, a jestli lze dosahnout
> 56kbps prenosu i v pripade, ze na obou stranach je USR Courier x2
> (standalone verze pripojena k digitalni ustredne normalni linkou,
> ne rack Total Control s primo zavedenou E1 linkou).

Klasicka podoba X2 je zalozena na tom, ze jeden konec je digitalni
a druhy analogovy. Prenasi se asymetricky, od digitalniho konce k
analogovemu
pomoci X2 teoreticky az 56kbps a opacne V.34+ -> az 33.6 kbps.

56kbps teoreticky protoze cituji:
"All products are capable of 56 Kbps downloads; however, due to
FCC rules which restrict the power output of your service provider's
modems, current download speeds are limited to approximately 53
Kbps. Actual speeds may vary depending on line conditions."

Zadny z produktu umozujicich X2 neni zatim v CR homologovan,
takze kdo vi jak dopadne narodni "douprava" X2 aby byl TESTCOM
uspokojen a vydal lejstro.

Prakticky nam to funguje nejvice 52kbps na analogove lince,
ktera konci v barakove ustredne (tedy kratky malo ruseny drat
od ustredny), ktera je do JTS pripojena po E1 PCM.

Na cca 2km metalickeho dratu se strednim brumem (vicemene konstatni
ruseni)
ke klasickemu remote digitalni ustredny EWSD to hodi
kolem 38kbps.

Ten digitalni konec nemusi byt jen PRI ISDN ci E1 PCM, ale
staci i Courier-I (ISDN modem).

Pokud jsou oba konce digitalni, umi X2 64kbit full duplex
posilanych pres voice sluzbu JTS. To by melo vyhodu,
pokud by si SPT Telecom snad nekdy napadlo uctovat
ruzne voice a datove sluzby. Taky se to musi samozrejme spisknout
(cca 10 sekund) na rozdil od datoveho ISDN spojeni,
ktere je ustaveno velmi rychle (cca 0,2s pres jednu dig. ustrenu)

Nejvetsi problem X2 je ale v tom, ze po ceste od digitalniho
pripojeni k analogovemu muze byt jen jedna D/A konverze a
to na te posledni dig. ustredne. Takze pokud je nekdo pripojen
na nejakou analogovou (nema 8-mi mistne cislo v pripade Brna)
nebo to po ceste jde nejakou analogovou trasou, muze si o
X2 nechat jen zdat.

--

email: michalm at pvt.net  http://www.pvtnet.cz