Na Inet z mobilu

Frantisek Rysanek xrysf03 at eunet.cz
Wed Sep 3 12:37:57 CEST 1997

> Neviem, ci hovorime o tom istom, ale videl som pracovat komunikator NOKIA
> 9000 cez GSM a tam sa dalo urobit IP spojenie dala sa citat elektronicka
> posta a nejakym sposobom chodilo aj WWW (ale obrazovka na komunikatore bola
> dost mala). Inak ta NOKIA je trochu vacsia ako normalny mobil  a asi aj
> tazsia, ale mohl aby riesit tento problem.

Ano jiste. Nokia Communicator je GSM a umi pouzivat "datove sluzby". Viz
muj predchozi mail. Datove sluzby znamenaji, ze digitalnim kanalem 9600
tecou hola data. Tedy neni pravda, ze by se data nejprve modulovala na
nosnou rekneme podle V.32 nebo V.34 a vysledny analogovy signal se
vzorkoval a digitalizoval a pak tlacil pres digitalni kanal 9600 - tento
postup by znamenal zbytecne zvysovani redundance (snizovani konecne
pruchodnosti) a fungoval by pouze pokud by se vyradila komprese, kterou
GSM provadi.

Frantisek Rysanek