Zneuziti site (tomas at neo.cz)

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Fri Sep 5 13:25:18 CEST 1997

Omlouvam se, ze s tim jeste otravuju a pozor je to dlouhe.

Dan Lukes napsal:
>    No na tehle mailech vam muze vadit proste obtezovani

Obtezovani jiste, ale co dalsi argumenty?
Kazdy ma jine poradi hodnot a co me (nam) pripada zasadni,
muze nekdo odmitnout a ptakovinu akceptovat a naopak.

> koneckoncu vam zabiraji misto na disku a zatezuji linku (a jsou
>lide, kteri plati za cas pripojeni, majici omezenou velikost maiboxu a.p.).

Myslim, ze odesilatel plati maximalne za objem odesly ze serveru sveho
providera nikoli za dalsi uzly, ktere se na zpracoveni podileji.
Naklady prijemce jiste odesilatel nehradi nikomu.

Ovsem nemyslim, ze by uctovani veskerych nakladu k tizi odesilatele
(nehlede na technicke problemy) bylo dostatecne demotivujici, protoze
naklady by asi mely spis klesat, nevezme-li to do ruky Tele(net)kom :-(
a nebude za kazdy email pocitat x Kc. :-((

>nemusi bavit v mailboxu vyzobavat rozinky svych mailu mezi hromadou
>reklamnich mailu (muj dnesni pomer je 7:15 zatim v neprospech nevyzadanych

Nebavi, stejne jako me nebavi televizni reklamy a prospekty ve schrance.
Vsechno je stejne okradani o cas (mozna jemne rozdily v principu), ale
nedovedu si predstavit, jak by se mohlo Internetu podarit vyhnout nesvarum,
ktere jsou jinak tolerovane. :-(

Na druhou stranu se mi zda, ze momentalne (MOMENTALNE) je pomer nevyzadanych
inzerci vuci ostatnimu (vcetne sumu), co tak jako tak musim projit a mazat, maly.
Mozna okurkova sezona ;-)

Jedine co me desi, je relativni snadnost zneuziti mailu v porovnani s jinymi
komunikacnimi prostredky ci medii. Ale zase si myslim, ze obrana, i kdyz zatim
neexistuje, je v principu mozna.

Jan Hrdonka napsal:
>  At to neposila mailem nebo do news, ale pronajme si za par stovek (cca)
>u nekoho virtualni WWW server. Vyhodou je mnohem lepsi prezentace (grafika,
>ruzne fonty, barvy atd.). Mail, i dobre cileny, muze vzdy nekomu pripadat
>obtezujici. Navic mam pocit, ze vetsina lidi, kterym toho mailu chodi vic,
>uz takove inzerce rovnou maze, aniz by se treba jen podivala dovnitr
>(ja to tak delam).

Druha pulka je pravda, ale vystavit na webu neni totez co poslat.
Spousta inzerentu ma pocit (opravneny?), ze serveru si nikdo nevsimne,
pokud na nej nebude treba placena reklamni upoutavka na nejakem navstevovanem
miste (coz je asi drazsi). Tohle prave bylo upozorneni na webovskou stranku

Urcite mire asertivity asi odpovida spis pokus o aktivni komunikaci,
nez cekani na prijmu. Zajimalo by me, do jake miry je tahle taktika
opravdu ucinna a nakolik je to jen vybiti aktivity.
Taky nevim, jestli negativni reakce odrazuji nebo spis plni ocekavani?

V takovem pripade by bylo krasne nabidnout cilovou skupinu (obetniho beranka),
ktere by to nevadilo.

Dalsi moznost je, ze to je daleko jednodussi a ze negativni reakce jsou
predem zakalkulovane riziko a ze se to prece jen vyplaci. :-((

Tomu by celkem odpovidaly podvrzene maily, kterym staci male procento
ctenaru a odplate ostatnich se vyhybaji anonymitou.

Dan Lukes napsal:
>    Ale to je preci proste. Pokud neni misto kam inzerci posilat (neboli na
>ostatni mista inzerce nepatri), nic mu nebrani u sebe vytvorit konferenci
>pouze pro inzerci a tam ji vesele posilat. Jestlize konference vznikly za
>jistym ucelem a tento nezahrnuje reklamu je neslusne ji do nich posilat a
>skutecnost ze takova konference neni na veci nic nemeni - asi neni zajem.

Ja jsem tehdy navrhl, aby se obratil na spravce znamych listserveru, ze mu
jiste po dohode specialni konferenci pro inzerci zalozi. :-)

Ted se ale v roli dablova advokata ptam, jestli zavedeny kanal pro inzerci
prece jen nechybi. Jestli to neni jen problem kritickeho mnozstvi pro nastartovani.
Nemyslim reklamu, ale soukromou inzerci. Asi by to nemohlo byt formou listu,
to by snadno komercni reklama zabila, ale newsy s archivem a prohledavacim strojem
by to asi zvladly.
Ze by z toho mohl byt zaroven hromosvod pro reklamu je asi naivni predstava :-(

>    Nicmene, cesta nejmensiho odporu a s minimalni ztratou (meho) casu je
>mazat hned jak se podle subjektu poznaji.

To je zatim i podle mych zkusenosti nejefektivnejsi. Nicmene schvaluji i
obrannou reakci a podle moznosti se podilim, protoze zkuste nechat
jezinkam skulinu na dva prsticky.

Martin Postulka

P.S. Odvolavam co jsem puvodne psal, dobre ze to neslo pres konference,
individualne je to vlastne daleko horsi. Z konference se muze clovek
koneckoncu odhlasit. Skoro se divim, ze to nikomu nestalo za zminku.