internet server

Dan Lukes DAN at SENO.FIO.CZ
Fri Sep 12 11:12:07 CEST 1997

    Mozna by bylo dobre dat si peclivy pozor, aby nam tento thread,
nesklouzl do hadek ktery operacni system je ten jediny pravy. Zajemcum o
takovy typ debaty doporucuji archiv teto konference.

> WinNT 4.0 je idealnym EASY TO USE & CONFIGURE serverom pre
> male siete pripadne dedikovanu funkciu Inet serveru. Zial pri tlaceni
> do limitov je aj extremne nestabilny co sa prejavuje castou zmenou

    No, spis bych rekl pri tlaceni do limitu ne co se tyka vykonosti, ale
co se tyka pozadavku spravce na specialni sluzby. Samozrejme, konfiguracne
a pokud nemate zadne dalsi pozadavky jsou M$ reseni jednickou a
(zejmena zacatecnikum) lze jej k urcitym ucelum jen doporucit. Ovsem, pro
"advanced" WWW vam casem muze byt trochu tesny ...
Ne nadarmo je nejrozsirenejsim WWW serverem Apache (na svete, ale i v CR),
ktery je zdarma a jsou k nemu zdrojaky a da se povazovat za prumyslovy
standart v oblasti WWW serveru. Zajimave bude sledovat, co se stane az bude
za nekolik tydnu dokoncen Apache 1.3 (www.apache.org), ktery jiz bude
schopen behu nejen na Unixech, ale i na Win.

> BSD Rodina (386BSD, NetBSD, FreebSD etc) je postavena na klasicky
> Linuxackom jadre ale s tym, ze je to cele prepisane... podpora TCP je
> napr. uvadzana ako jedna z najlepsich... take FreeBSD bezia YAHOO
> napr. Samozrejme ma podporu (emulaciu) Linuxu.. podpora sluzieb je
> na klasickej (UNIX/LINUX) urovni.. cize proty, daemony a pod. Co mate
> v C to skompilujete a spustite... pokial chcete spustat vela sluzieb
> je BSD spravna volba... samozrejme podpora NFS, print & file
> services.

    Rict, ze BSD, ktere je jednim z doyenu Unixoveho sveta a jeho klony jsou
postaveny na Linuxackem jadre ... A i zbytek odstavce ...
Vy pouzivate Linux, a nikdy jste jiny unix dokonaleji nepoznal, ze ? :- )
A pritom zrovna Linux BSD klon neni, i kdyz v pozdejsich verzich bylo
pomerne mnoho ucineno pro kompatibilitu s BSD unixy.

> Ad) Pokial mate zaujem vyskusat skuste sukromny mail

    A nebo www.freebsd.cz ((zatim) castecne cesky mirror www.freebsd.org),
nicmene zdarma rozesilana CD momentalne dosla.

                                            S pozdravem

                                                    Dan Lukes

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.kolej.mff.cuni.cz, lukes at menza.mff.cuni.cz