Zneuziti site (EDB.CZ)

Pavel Kasparek kasparek at brailcom.cz
Thu Sep 18 16:58:28 CEST 1997

On Thu, 18 Sep 1997, Vaclav Dusek, UPa wrote:

> Zapasim tez se SPAM maily. Pomoci prime konekce na port 25 sendmailu
> jsou rozesilany dopisy od fiktivnich uzivatelu do celeho sveta.
> Jednak mne adresati nechvali a jednak mi to zbytecne pretezuje server
> a linky. Nevite, jak tomu zabranit?
>
> Umi sendmail nejak kontrolovat co rozesila a odkud? Lze mu rici, ze
> ma posilat dal dopisy pouze z urcite domeny?

Co se sendmailu a spamu tyce, doporucuji podivat se na
http://www.sendmail.org/antispam.html

Je tam nekolik veci, ktere jde udelat v konfiguraci sednamilu (pro
verzi 8.8 tusim), napriklad zakazani "relaying" - da se nastavit ze ma
prijimat postu bud jen pro urcite domeny nebo z urcitych domen a pod.
(To uz jsem zkusil a funguje to)
Da se take nastavit ze bude kontrolovat adresu odesilatele, jestli ma
dns zaznam. (To jsem jeste nezkousel)

S pozdravem Pavel.

--
Pavel Kasparek
Brailcom o.p.s., Vysehradska 3, Praha 2, tel. 02/299151
mailto:kasparek at brailcom.cz
http://www.brailcom.cz/~kasparek/