Nizka rychlost modemu Microcom 33.6P

Jan Kremer ezopa_op at traveller.cz
Wed Sep 24 08:43:33 CEST 1997

Mam modem Microcom 28,8 externi a druhy interni se zvysenou rychlosti 33,6
a trochu jsem uz s nimi laboroval. W95 ma na instalacnim CD ovladace
pro Microcom jak pro seriove, tak i paralelni pripojeni. Bohuzel ale pouze
do rychlosti 28,8 (chybi AT povely pro nastaveni prenosove rychlosti vyssi nez 28,8).
Pro rychlejsi modemy, ktere se zacaly vyrabet po uvedeni W95 na trh se musi
pouzit ovladace dodane s modem od vyrobce.
Muzu poradit, ze se mi osvedcil nasledujici postup (predpokladam, ze
zvladate ovladani instalacni procedury HW ve W95) :
1. odinstalovat stary ovladac modemu
2. restart W95
3. W95 ohlasi novy HW, popr. se vyvola instalace noveho HW z "ovl.panelu"
4. instalace prislusneho ovladace z diskety (ser. nebo par. pripojeni)
5. restart W95
6. nastavit parametry modemu v ovladacich panelech
7. prestavit nastaveny modem v telefonickych pripojenich

Co se tyka rychlosti mezi par. a ser. pripojenim, pokud mate kartu,
ktera zvlada 115 kB na ser. portu, pak je to celkem jedno. U par. pripojeni
byvaji problemy s tiskarnou (pokud nejsou dva par. porty). Daleko
vice zalezi na tom jaky a jak nastaveny je modem na druhe strane.
Pokud je na druhe strane starsi 9,6 kB nebo 14,4 kB tak se na vyssi
rychlosti nepripojite, i kdyz pocitac ukaze vyssi rychlost, ale ten
u spousty SW ukazuje komunikacni rychlost mezi PC a modemem.
Dale pak zalezi na momentalni kondici telecom site, ktera dokaze
shodit spojeni jakychkoli rychlych a kvalitnich modemu.
Z praxe : denne se spojuji s bankou. Oba modemy 33,6. Delka linky
i pres ustrednu zhruba 1 km (kabely stare asi 3 roky, ustredna digitalni).
Rychlost po navazani spojeni kolisa mezi 16,8 a 33,6 a prenos dvou souboru
o celkove delce 4 kB trva 2 sec., ale take 15 sec. (byla to sice vyjimka
a mimoradne spatna kondice telecomu, ale stalo se).
Na vetsi soubory at si to kazdy interpoluje sam  :-))

Takze shrnuto : zalezi na spouste veci a vlivu. Mezi 14,4 kB modemem
a 33,6 kB bude znatelny rozdil na trochu kvalitnejsi lince. Mezi 28,8 a
33,6 se to celkem nepozna, tam uz zalezi hlavne na vnejsich vlivech.
Jak je v nektere hodiny ucpany inet asi kazdy vi sve.

Jan Kremer
ezopa_op at traveller.cz
(MIME 8859-2, Quoted printable,  ISO nebo Windows)