Jaka je prumerna rychlost modemu microcom 33.6P

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Thu Sep 25 19:36:59 CEST 1997

> Jaka je prumerna rychlost modemu microcom 33.6P v parallenim rezimu, pres
> standartni telefoni inku,pres digitalni ustrednu-tone, pokud stahuji z
> ceskych serveru (napr z serveru microsoft.cz je to u mne asi 40K / minuta.)
> Dekuji
> kolacny at pce.czcom.cz

To se da tezko rici. Paralelni port v praxi prenos neurychli. Je to jen
reklamni finta na zakazniky. Melo by to byt stejne rychle jako po seriovem
portu. Problem bude spise v uzkem hrdle od providera do internetu.
Zkuste ztahnout nejaky pakovany soubor primo ze servru providera.
Tim by se dala zjistit maximalni propustnost vaseho modemoveho spojeni.
Ted trochu cisel...
Rychlost spojeni 33600
Teoreticka propustnost pri prenosu pakovanych souboru je 4200 Bajtu/sec.
Pri prenaseni textu a ridkych dat je teoreticka propustnost 4x vetsi,
takze 16800 Bajtu/sec. Pri pripojeni pres ser. port rychlosti 115200 bps
je omezena max. teoreticka propustnost na 14400 Bajtu/sec. Takze
teoreticky by paralelni port mohl rychleji prenaset, nez pri pouziti
serioveho portu.
Ovsem v praxi se vetsinou posilaji sama pakovana data, takze modem
chudak uz nic nezpakuje. Kdyz se k tomu prida ppp protokol a pod.,
tak se vysledna rychlost snizi na tak 3500 Bajtu/sec.
To ovsem nezahrnuje poruchy na lince, ucpany internet, atd.

Takze kdyz vam to taha treba 2 kila za sekundu, muzete rict, ze to jede
opravdu rychle ;-)

                                         S pozdravem Pavel Ruzicka

PS. Mne zatim staci modem 14400 :-)
PPS. Nektere 33600 modemy umeji na ser. portu rychlost 230400