rychlost prenosu od ISP

Martin Mares mj at k332.feld.cvut.cz
Fri Sep 26 15:07:38 CEST 1997

Dobreho dne preji,

> Uvazovat o teoretickych rychlostech zpusobem, jak tady bylo
> obcas uvedeno, se mi zda mirne zavadejici. Pri spojeni
> 33K6 bych pocital spise s rychlosti 3K36 bajtu. Jednoduse
> delit radeji deseti nez osmi - seriovy prenos ma nezbytne
> vetsi rezie nez paralelni prenos. Pri spojeni PC - modem
> to vychazi zcela presne. Nevim, jak modem - modem, ale asi
> bych se prilis neseknul ani v tomto pripade.

   Seriovy prenos sice musi mit vzdy vetsi overhead, nicmene lze navrhnout
takovy protokol, ktery ma overhead _podstatne_ mensi nez uvedenych 25%.
A mam pocit, ze V.34 je jeden z takovych protokolu.

> Dosti velke rezie ma i PPP - nevim presne cislo, ale
> pry by to mohlo byt kolem 20 procent.

   PPP ma relativne malou rezii. Pokud se pouzije PPP header compression,
jedna se o max. 6 bytu na packet. Jelikoz MTU neni v rozumnych pripadech
mensi nez 296, jedna se o 2 procenta.

   Dalsim, vami zanedbavanym faktorem je ovsem velikost headeru od TCP
a od IP. Pokud je ale na lince v provozu Van Jacobsonuv kompresni
algoritmus na tyto hlavicky (jako ze obvykle v provozu je), TCP+IP header
muze klesnout v typickem pripade az na 2 byty, takze je opet zanedbatelna.

						Martin Mares