Peering trochu jinak (was: Re: CESNET a peering (was Re:

Michal Krsek Michal.Krsek at cesnet.cz
Tue Apr 14 16:21:52 CEST 1998

> resit pres NIX s
> spravedlivy, tak
>
> On je uzel a uzel. 3 modemy delaji take uzel, ze?

Nerad bych delal nejakou flamewar, ale rekl bych, ze spis nez pocet modemu
je dulezitejsi pocet uzivatelu na modem.
V extremu bych si dovolil tvrdit, ze uzel se 3 modemy a 6 zakazniky bude
lepsi uzel, nez uzel s 10 modemy a 170 zakazniky.
Jsem si jist, ze uzly CESNETu jsou pripojeny nejmene 64 kbps linkami a totez
se da rici o PVT (alespon doufam - nemam zadnou sanci to overit jinak nez z
WWW). A vetsina uzlu CESNETu zacina tusim s 8 modemy :-).
IMHO je take dulezity pocet a kvalita ICP na siti providera.

> nevyhodne tahat linky a
>
> O tom, ze spojeni do NIX je radove nizsi, nez rychlejsi
> mezinarodni linka,
> snad netreba mluvit, ze. Takze vic peknych webu, vyhledavacu
> a pod a rychla
> linka ven je na nic. Proto bych ocekaval zajem tech
> "VELKYCH". Nicmene, ti me
> nepali, neb TEN34 je v tomto ohledu v pohode. Opravdu velkych
> zdroju je
> tu cim dal tim mene. Postupne tu zustavaji jen FTP archivy.

Mno ja nevim. Paklize ma nekdo satelitni konektivitu do statu, lze se jen
domnivat, ze po peeringu jde vice nez ten, kdo ma kvalitni pozemni spojeni.
Totez plati o kvalite a poctu ICP. Treba PVT (EUNET)ma peeringove spojeni s
CESNETem, protoze se to vyplaci obema stranam. U jinych provideru si tim
nejsem zas az tak jisty. Aneb: CESNET z toho NIC nema a druha strana si tim
drasticky vylepsuje konektivitu.
Paklize si druha strana mysli, ze by s ni CESNET mel peerovat, myslim, ze
budovani vlastnich zdroju je cesta, ktera to nejvice priblizi.

K drive polozenym dotazum:
Ano, CESNET prehodnocuje svoji peeringovou politiku.
Na dalsi jasnou otazku:
Ne, informace o nove koncepci verejne neposkytujeme. Vyckejte oficialniho
oznameni. Budte trpelivi, muze se to trosku protahnout.

					Michal