ten-34

Michal Meloun MELOUN at miracle.cz
Thu Apr 16 10:43:23 CEST 1998

On 16 Apr 98 at 9:17, Michal Krsek wrote:

> Pokud se nepletu (nejsem resitelem TEN 34CZ), sel tenhle dopis na vsechny
> skoly, kde bylo cokoliv neakademicke. IMHO je www.freebsd.cz neakademicka,
> ovsem pokud to neprovozuje primo skola. Slovo komercni s tim nema co delat.
> Obavam se, ze sit TEN 34CZ je v primaru urcena pro vedu a vyzkum a ostatni
> veci by mely jit stranou.
>
> Ne, ze bych se s timto nazorem zcela ztotoznoval, jenomze me jmeno neni
> podepsane pod Acceptable Use Policy pro TEN 34CZ.

Omyl, ten dopis sel na vsechny skoly, ktere mely libovolny jiny zaznam
nez jmeno skoly. S pojmem akademicky ci neakademicky to nemelo co
delat. Ten dotycny, co tahle reagoval na anonymni udani, se ani
nenamahal zjistit, co je co. Takle napr. nabonzoval i domenu (a s ni i
organizaci) zalozenou CVUT (Prumyslove sbernice -  www.profibus.cz).
Ostatne, kdyz jsme u toho, je treba FIDO akademnica vec ci ne ?
To je otazka, co. Je to co neexistuje (alespon pravne) akademicke
nebo ne.

Jenom je zajimave, ze do Liberce zadny dopis na www.cesnet.cz
nedosel. (A lze myslim souhlasit s tim, ze Cesnet jako takovy rozhodne
akademickou instituci neni). Ten problem je daleko rozsahlejsi nez se
zda - a nemohu nez nabyt dojmu, ze pravidla pro TEN-34 nepsal soudny
clovek (a verte mi, opravdu nevim kdo to byl, takze to neni osobni
invektiva). Jeden rozumny pravnik a jeden rozumny sitar by meli byt
schopni sepsat vec podstatne pruhlednejsi. A to i tak, ze by nemela
retrospetivni platnost (ostatne, to podle obcanskeho zaknniku ani
neni mozne). V pravidlech pro TEN-34 je tolik chyb, ze (alespon podle
meho nazoru) je jejich pravni zavaznost je vice mene nulova. A jedna
se o relativne dost penez, takze pravni zavaznost je nutna.

                                Michal Meloun