Testovani a mereni ISP (was: Ad Lupa)

Jan Hrdonka hrd at eunet.cz
Thu Apr 16 18:28:46 CEST 1998

: Na druhou stranu me udivuje, pokud ISP poskytuji podporu
: ci soucinnost pri mereni, ktere neni objektivni, i kdyz
: i to muze byt soucasti marketingove strategie pro manipulaci
: zakazniku.

  Zadne mereni nebude absolutne objektivni (co konkretne jste
mel Vy na mysli?). ISP by mel mit ale vzdy moznost se vyjadrit,
co se mu napr. na metodice, nelibi. Jinam si myslim, ze jak
testy tak i jine srovnavani jsou opravdu velmi manipulovatelne.
Zvlast pro to, ze marketing je vetsinou zameren na uzivatele,
kteri tomu, priznejme si, moc nerozumi a nejsou tudiz schopni
odhalit, v cem ta osidnost spociva. Nebo si je proste mozne
vybrat jen to, co mi zrovna vyhovuje (proc ne u ISP, bezne se
to dela v jinych oblastech, znate napr. nekdo vyrobce pocitacu,
ktery nema nejlepsi pomer cena/vykon? :-) Pokud ovsem testy
dela nezavisla treti strana (jasne, lze namitnout kdo je nezavisly
a jak to muzeme vedet?) a jsou splneny urcite podminky (co zde
jiz byly uvedeny) - pak se mi zdaji testy uzitecne a prinosne.
A ISP se toho IMHO musi ucastnit - kdyby jen kvuli tomu, aby
neupadli v podezreni, `ze to s jejich kvalitou bude asi spatne,
kdyz maji strach byt mereni' (to neni muj nazor, ale mnoho
lidi to tak muze chapat).

  H.