Testovani a mereni ISP (was: Ad Lupa)

Michal Muhlpachr michalm at pvt.net
Fri Apr 17 14:11:14 CEST 1998

Adam AHA Hauner wrote:

> *** Vy o takovem mereni vite? Ja ne, mozna se pletu, doplnte me znalosti.

No ja nevim v CR o takovem, kde by systematicka chyba byla znama.
Pokud neni znama, muze byt libovolna, tedy treba i 60%.
Pokud chcete tvrdit, ze takova urcite neni, nevim
na cem takove tvrzeni zakladate ?

> *** Ale vzdyt se vyjadrit muzete. Svoboda projevu, ne? Pokud mate pocit,
> ze vasi spolecnost nektere z testu poskozuji, existuje paragraf obchodniho
> zakoniku upravujici nekalou soutez (IMHO by sel na to napasovat), pokud
> jste s vysledky spokojen, snad k nim proboha nechcete pripojovat
> sebeoslavne slogany?

No to doufam nemyslite vazne. Pokud se ISP rozhodne participovat
na nejakem projektu, musi to mit nejaka pravidla a neni duvod
k tomu, aby pravidla nebyla stanovena predem, nez se nesmyslne
soudit ci podnikat jine ekonomicky nakladne zalezitosti, ktere
by stejne museli platit uzivatele.

Podle Vaseho nazoru by se ISP mel hrnout bezhlave do jakehokoli
testovani ?

Prosim pokuste se na to podivat i z pohledu ISP
a pokuste se formulovat ROZUMNE podminky pro ucast v jakemkoli
testovani.

Nebo se domnivate, ze pravidla stejna pro vsechny testovatele
nemuseji existovat a pomoci "pohledu z okna" se ISP rozhodne,
s kym spolupracovat bude a s kym ne?

>    V konkretnim pripade LUPY ma IMHO Marek pravdu. Ja, jako jeden z mnoha
> uzivatelu ceskeho Internetu, nemam zajem o "blabla" providera, ktere mi
> zpozdi informace o tyden.

Prominte, ale k zadnemu zpozdeni nemuze dochazet.
My naopak doporucejeme UPLNOU otevrenost testu vcetne
on-line pristupu ke VSEM vysledkum, mezivysledkum a automatizovanym
zpracovanim. Tam pozadujeme jen vyjadreni k metodice,
ktera pokud se nemeni neni ani potreba daslich vyjadreni.

Jediny sporny bod se tykal KOMENTARU (interpretaci)
vysledku mereni a automatizovaneho zpracovani,
s kterymi mame bohuzel zalostne zkusenosti.
Nebo Vam vadi, ze takova SUBJEKTIVNI interpretace
bude zpozdena o 7 dni ???

> Mne nezajima, a dovolim se domnivat, ze to bude
> obecnejsi nazor, ze nekdo upgradeoval router, ze Venca Ocasek si
> pretahoval svuj trigigovy porno archiv ci ze nekdo vykopl drat ze zasuvky?
> Zajima mne pouzitelnost providera a ta je vcetne techto veci.
> Vyjadrujte se treba k mesicnim vysledkum.

Prominte, ale smyslem a cilem vyjadreni neni informovat
o problemech ci skvelych zitrich ISP, ale zhodnoceni
projektu testovani.

> *** A vsichni by se nechavali testovat, aby se mohli vyjadrovat v tisku a
> na webu a nikdo by nekupoval misto na weby a v tisku (dovedeno ad
> absurdum). =)

No k tomu aby se nekdo mohl vyjadrovat v tisku jsou mnohem
mene narocne cesty :-)

>     Ac vim, ze to tak neni, Vase argumentace ve mne vzbuzuje zdani,
> ze PVT je na tom tak spatne, ze ji spasi penize od jednoho testovatele.
> O jinem v soucasnosti nevim.

No vite ono se nejedna o jednoho testovatele, mozna ten o kterem
vite je vice znamy. Zajemcu o testovani nasich sluzeb je skutecne
nepocitane (nemusite mi to verit :-) ) a organizace testovani
se pro pvt.net stala zalezitosti, kterou je potreba systemove vyresit.

Nevim o zadne rozumnejsi metode nez stanoveni konkretnich
a pruhlednych pravidlech. Zadny alternativni navrh pravidel
jsem tu bohuzel neslysel.

S pozdravem
--
email: michalm at pvt.net  http://www.pvtnet.cz