MRP II ?

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Fri Apr 24 15:27:21 CEST 1998

>    > Ja to delam tak, ze dotycnou domenu napisu do /etc/mail/deny . Jeste se mi
>    > nestalo, ze by mi prisla reklama z te domeny podruhe, skoro bych rekl, ze
>    > z dotycne domeny uz mi neprijde vubec nic :-) (nac ztracet cas stiznostmi)
>
> nemyslim si, ze by toto bylo dobre reseni. Ja osobne to resim tak, ze
> _nikdy_ neposilam dopis na adresu z From:, ale rovnou na
> postmaster at domena.cz. Muze se totiz stat, ze autor prispevku neni
> jenom drzy, ale navic je to i **bil a do From: uvede primo adresu
> mailling listu nebo aliasu. Pokud je jejich poskytovatel solidni, tak
> [...]

PRAVDA, PRAVDA (prominte, ze tak rvu). Nam takle prislo vice nez 10 000
casto nastvanych zadosti o odhlaseni, protoze nekdo rozeslal spam, ve kterem
bylo jako Reply-To: uvedena adresa na nas uzel.

Myslim, ze rozumne je, aby stiznosti na spam resil spravce uzlu (ktery ma
pravdepodobne vetsi zkusenosti, aby zjistit odkud byl ten spam skutecne
zaslan) se spravcem uzlu odkud (nebo pres ktery) byl spam zaslan, pripadne
s jejich pripojovateli (pak prijde ke slovu i navrhovane traceroute). Pro
normalni uzivatele byva ve zfalsovanem dopise tech adres, ze kterych si
maji vybirat, komu si stezovat, prilis mnoho.

                                                  S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229