MRP II ?

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Mon Apr 27 19:17:56 CEST 1998

Petr Simek   APS JU napsal:
>Ja to delam tak, ze dotycnou domenu napisu do /etc/mail/deny . Jeste se mi
>nestalo, ze by mi prisla reklama z te domeny podruhe, skoro bych rekl, ze
>z dotycne domeny uz mi neprijde vubec nic :-) (nac ztracet cas stiznostmi)

Je to urcite ucinne reseni, ale jako univerzalni by se mi nelibilo.

- Je hodne definitivni (jednou a dost) a bipolarni (spatny, dobry).
Hodi se, pokud mate jistotu, ze jde o nepolepsitelneho spamera
a pravou adresu.

- Nevim do jake miry je postizeny informovan.
Co se stane, kdyz se nekdo ze zakazane domeny pokusi poslat mail?
Zda se mi, ze jsem v nejakem RFC cetl, ze by mel dostat chybovou
hlasku s vysvetlujicim komentarem, ale nevim, jestli se to praktikuje
a jak presne to vypada.

- zrejme bych ho bez rozpaku pouzil jako privatni obranu, ale pro
cely server bych zvazoval, jestli napriklad kvuli evidentnimu spamu,
ktery ale prisel na adresu jednoho uzivatele, zablokovat celou domenu.
Zvlast proto, ze u vlastni posty odhadnu, jestli z provinile domeny
muzu ocekavat neco duleziteho, ale rozhodovat to za nekoho?

- Zda se mi, ze na tuzemske spamery porad jeste domluva nebo stiznosti
relativne plati, i kdyz je to jiste pracnejsi, ale ma to vychovny efekt.
Nevim, jestli bezprizorny internacionalni spam se da vychytat podle domen.
To co mi chodi na to nevypada, ale mozna se pletu, nedal jsem si tu praci.

V podstate tohle reseni smeruje Internet k mnoha intranetum.
Nerikam, ze to nemuze fungovat, jen ze se mi to nelibi.

Martin Postulka