IDOS a veci souvisejici

Jan "Yenya" Kasprzak kas at gloin.eunet.cz
Mon Aug 17 18:19:38 CEST 1998

"Vladislav Cerny" <black at datis.cdrail.cz> napsal:
: Jan "Yenya" Kasprzak <kas at gloin.fi.muni.cz> píše v článku
> [...]
[...]
: Pozor, spatne jste cetl. Vyse jsme psal, ze je lepsi
: citliva data (pointer) neprenaset vubec. Proto NEJSOU
: ulozena v Cookies. Psal jsme to jiz mnohokrat. Proc tedy porad
: vytahujete domnenku, ze v Cookies je pointer?
:
	Predpokladam, ze vysvetleni Martina Postulky k tomuto staci
- mel jsem asi opravdu pouzit podminovaci zpusob - byly tam dve alternativy.

	A proc "vytahuji domnenku", ze v Cookie je pointer? Pochazi to z toho,
ze vy jste naznacoval, ze kdyby se vec resila pomoci hidden polozky nebo
casti URL, system by casteji padal. Z toho jsem si vyvodil, ze si myslite,
ze bych chtel v te hidden polozce nebo v casti URL predavat pointer.
Samozrejme ze bych tohle nechtel. Viz dalsi cast meho textu, ktery jste
odmazal.

: Nespadne. Po uplynuti TimeOutu (nyni 5 min) dojde
: k uvolneni dat. struktury, na ktere Pointer ukazuje
: a Session se ukonci.

	A co tedy dostanu, kdyz pak stisknu "Dalsi spojeni"? Musi se mi
naalokovat nova session? Jsou vubec v tom http dotazu jeste vsechna potrebna
data pro rekonstrukci pozadovaneho spojeni?

: Opet vyhoda ASP -- netreba se
: o tyto zakladni funkce starat.

	Myslim si, ze sprava mechanismu podobneho "session" se da napsat
na par (<20) radku v perlu nebo v (temer) cemkoli jinem a vzhledem k celkove
velikosti aplikace je tohle zanedbatelne.

[... ohledne cache a hitu: ]
:
: Nyni to je temer tretina dotazu, kdy se vyuziji
: predpripravena
: data vyhledaneho spojeni (to co oznacujete jako hit do
: "cache").
[...]
: Pomer je jasny: cca 30 % ku 0.x % ve prospech stavajiciho
: reseni.

	Ne. Pomer by byl 30% ku 30.x% ve prospech mnou navrhovaneho reseni.
V cache by se samozrejme ukladaly ne dvojice (dotaz, vysledek), ale trojice
(dotaz, vysledek, data_pro_dalsi_nebo_predchozi_spojeni). A dotaz na
dalsi nebo predchozi spojeni k nejakemu spojeni by pouzil prave tu treti
cast uplne stejne, jako ji pouzivate vy nyni.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //