IDOS a veci souvisejici

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Tue Aug 25 13:50:31 CEST 1998

> Spis to mozna neni nejpresnejsi a nejpruhlednejsi formulace. Jak jste si
> to vlastne presne predstavoval? Jestli jste mel na mysli, ze trasa (respektive

To byl skutecne jenom momentalni napad, nijak hloubeji jsem to
nepromyslel a vubec netvrdim, ze je rozumny. Nicmene z reakce pana Cerneho
jste jasne mohl videt, kolik usili je ochoten venovat jeho posouzeni.

Moje predstava byla asi takova:

V pameti by byly ulozeny informace o zastavkach a seznam vlaku (kazdy vlak
bude mit identifikacni cislo, cas vyjezdu, pripadne volby (kdy jede a
nejede) a pote vzdy odkaz na zastavku a casovy posun vuci vyjezdu, kdy v
dane zastavce stavi. Kdyz jsem si to ted pocital, vysel mi horni odhad
velikosti techto dat cca 6 MB, coz je pri dnesnich velikostech pameti
docela dobre akceptovatelne.

No a pak by existovaly mraky souboru, z nichz kazdy by obsahoval vsechna
spojeni mezi dvema urcitymi stanicemi. Byla by realizovana odkazy na
vlaky: Jede se vlakem 3312 z jeho ctvrte stanice do osme, pak se prestoupi
na vlak 9674 a jede se z jeho prvni stanice do dvanacte... To jsou ctyri
bajty na kazdy pouzity vlak.

Pri danem poctu stanic to je nejakych 60 mil. souboru, coz pri velikosti 1
KB kazdy dava bratru 60 GB diskove kapacity, coz dnes jiz neni
nerealizovatelne. Osobne se domnivam, ze skutecna prumerna velikost
souboru a tudiz spotreba disku by byla mensi, ale to jsou jen na vode
stojici odhady. Navic by se jiste dalo usetrit tim, ze stanice jsou v
rade za sebou a v mnoha pripadech by se spojeni z A do C dalo popsat jako
spojeni z A do B, az na to, ze se z posledniho vlaku vystoupi o N stanic
pozdeji.

Zpracujici program by pak z daneho souboru vyhazel nepouzitelna spojeni
(nejedou v dany den, odporuji dodatecnym pozadavkum apod.) a pak vyrobil
stranku s jednim nebo nekolika spoji, ktere nejlepe vyhovuji pozadavkum
uzivatele.

Priznam se, ze tu myslenku nehodlam dale prilis rozvadet nebo dokonce
realizovat.

Preji vsem pekny den

!!! The phone and fax number has been changed !!!
 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2374         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic