SPAM?

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Thu Aug 27 13:58:17 CEST 1998

Dusan Malik <malik at MBOX.BTS.SK> wrote:
> Dostal som zaujimavy mail nie sice az tak obsahom, ako skor adresaciou.
> V poli To: mal uvedene <Undisclosed.Recipients> a nic viac -- konto u
> providera vid pole From:
>
> V druhom pripade to bolo  <Undisclosed.Recipients at server.gov.sk> to je ale
> centralny mail server na rozsiahlej WAN sieti. Kazda LAN ma este svoj lokalny
> mailserver.
>
> Zaujimalo by ma, preco vobec som takyto mail dostal, ked moja adresa je uplne
> ina. Nie je to nahodou sposobene spatnym nastavenim sendmailu (ci uz
> [...]

   Kdyz odesilate dopis, tak se adresa odesilatele nejen napise do hlavicky
To:, ale navic se predava jako soucast tak zvane obalky (ktera obsahuje
jeste adresu odesilatele) - pri pouziti SMTP se adresa odesilatele predava
pomoci SMTP prikazu MAIL FROM: a prijemce pomoci RCPT TO:. Programy pro
dopravu posty (MTA) se ridi prave podle obalky, takze v hlavickach muze byt
temer cokoli. Spamerske programy typicky odesilaji zpravy na velke mnozstvi
adres a tyto adresy neuvadeji do hlavicek. Protoze nektere postovni programy
maji problemy, pokud je hlavicka To: (Cc:, Bcc:) prazdna nebo uplne chybi,
vetsinou tam pri spamu byva nejaka vymyslena adresa nebo adresa odesilatele
apod.. Na zaklade toho je mozne spam odfiltrovavat (musi se ale dat pozor,
aby se neodfiltrovaly i zpravy z nekterych diskusnich konferenci).

                                                 S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229