Prepojenie sieti

Jan "Yenya" Kasprzak kas at fi.muni.cz
Wed Dec 16 15:10:20 CET 1998

>: : IP adresy pro modemy mohou v pripade dedikovanych routeru
>: : byt z privatnich IP rozsahu ( napr. 192.168.... )
>: : Implikuje to, ze z routeru, ktery "je dal" od Internetu,
>: : nebudete moci na internet. Z ostatnich pocitacu v te
>: : lokalite vsak ano.
>:
>: 	Proc?
>:
>: # ifconfig ppp0:1 moje_vnitrni_adresa netmask 255.255.255.255
>: # route add default dev ppp0:1 [ gw druhy_konec_linky ]
:
: Pravdepodobne funkcni, nicmene zbytecne komplikovane reseni...
[...]
: Linuxove PPP je na tom uplne stejne. Mam odzkousene ze muze
: mit stejnou IP adreu jako ethernetova karta v tom pocitaci.
: Kdyz to takhle bude na obou stranach, neni co resit.

	Tohle komplikovane reseni bude potreba samozrejme jen a pouze
v pripade, kdy na druhe strane je nekdo, kdo opravdu vyzaduje nejakou
adresu na svem konci linky a tedy ppp0 bude muset mit privatni IP adresu.
Pak se bez aliasu neobejdete.

Igor Lazo:
: Nebude pak odchozi datagram podepsan adresou ppp0:1 ?

	O to nam prece jde, protoze ppp0 ma privatni IP adresu a my
nechceme, aby tato adresa byla v jinych packetech nez z tohoto pocitace
na druhy konec linky. Takto dosahneme, ze router bude pod svoji vnitrni
adresou viditelny i z venku.

: Rozumim dobre, ze ppp0:0 je prvni a ppp0:1 druha IP
: adresa na ppp/modemu ?

	Pod Linuxem je ppp0 prvni interface point-to-point protokolu
a ppp0:cokoli je jeden z aliasu tohoto interface (pricemz aliasy se vytvareji
pri prvnim odkazu, takze jsem klidne mohl napsat ppp0:0 nebo dokonce
ppp0:1234).

[...]
: > To neni pravda. Zalezi jen na inteligenci TCP/IP stacku na
: > tom routeru.
: > Treba Linux by to v pohode zvladnul.
:
: Budte prosim konkretnejsi.

	To je prece presne to, co jsem vyse uvedenymi dvema prikazy popsal.
Takto Linux zvladne mit na obou koncich ppp linky privatni IP adresu a presto
byt viditelny zvenku.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/