jak vyrazne urychlit web

Dalibor Toman dtoman at fortech.cz
Tue Jul 7 09:17:22 CEST 1998

-----Original Message-----
From: Matus fantomas Uhlar <uhlar at fantomas.fantomas.sk>
To: net at cs.felk.cvut.cz <net at cs.felk.cvut.cz>
Date: 4. července 1998 18:39
Subject: Re: jak vyrazne urychlit web

>Petr Nachtmann <petrnach at natur.cuni.cz> wrote:
>-> Zdrzuji hodne: Kvuli rotaci banneru jsou stranky oznaceny jako
>-> necachovatelne. Navic se timhle zbytecne ucpava sit.
>
>no, banner nie je urobeny ako inline img ? vtedy staci ako
necache-ovatelny
>oznacit ten obrazok a nie celu stranku, vsak ?

pokud jsem si vsiml pak zakladni vlastnosti reklamnich banneru je to, ze
se v nem rotuji pri kazdem pristupu ruzne obrazky. Aby to  s no-cache
chodilo, muselo by se nekolik ruznych obrazku generovat pod jednim
jedinym URL (coz jednak asi kvuli statistikam nepujde a taky to zabije
cache uplne, protoze ty nemohou pouzit ani mechanizmus : nejprve
zkontroluju jestli je na WWW objekt stejny jako mam v cache (ze je v
hlavicce no-cache neznamena, ze se nemusi ulozit objekt do kese !),
pokud server rekne, ze jo, pak ho serviruju z kese, jinak nacitam z
WWW).
Protoze se bannery negeneruji tak, ze obrazky by splynuly do jedineho
URL, musi byt no-cache na celou WWW stranu, ktera obsahuje odkaz, ktery
se pri kazdem reloadu zmeni...

Zdravi
D. Toman