jak vyrazne urychlit web

Dalibor Toman dtoman at fortech.cz
Tue Jul 7 11:20:46 CEST 1998


>-> pokud jsem si vsiml pak zakladni vlastnosti reklamnich banneru je
to, ze
>-> se v nem rotuji pri kazdem pristupu ruzne obrazky. Aby to  s
no-cache
>-> chodilo, muselo by se nekolik ruznych obrazku generovat pod jednim
>-> jedinym URL (coz jednak asi kvuli statistikam nepujde a taky to
zabije
>-> cache uplne, protoze ty nemohou pouzit ani mechanizmus : nejprve
>-> zkontroluju jestli je na WWW objekt stejny jako mam v cache (ze je v
>-> hlavicce no-cache neznamena, ze se nemusi ulozit objekt do kese !),
>-> pokud server rekne, ze jo, pak ho serviruju z kese, jinak nacitam z
>-> WWW).
>-> Protoze se bannery negeneruji tak, ze obrazky by splynuly do
jedineho
>-> URL, musi byt no-cache na celou WWW stranu, ktera obsahuje odkaz,
ktery
>-> se pri kazdem reloadu zmeni...
>
>hmmm a co tak vlozit obrazok nejakym cgi-bin programom ? ten by sa
>nekesoval... alebo som zase nieco nepochopil ?


ja jsem nechtel rici, ze vlozit obrazek tak, aby se menil a mel pritom
jedno jedine url, nejde, jen ze se to nepouziva. Myslim, ze vetsina
reklamnich serveru pouziva metodu URL s parametrem, ktery specifikuje
obrazek (a je jedno jestli pozadavek zpracuje cgi nebo skript ci co..).
Takze vezmeme-li parametr jako soucast URL ma kazdy obrazek unikatni URL
a cache je muze kesovat jako oddelene objekty. Jen holt ta WWW strana
musi byt dynamicky menena tak, aby se ten parametr v odkazu menil podle
pozadavku softwaru obhospodarujiciho reklamu


Zdravi
D. Toman





More information about the net mailing list