Linux a cisco bylo Re: Doporucte ...

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Fri Jul 17 15:57:57 CEST 1998

> Yenyo tobe se nelibi 56 bitu? I ty jeden paranoiku :-) Cisco bohuzel
> podleha americkym vyvoznim povolenim. Pokud ovsem existuje jediny
> zpusob utoku na DES hrubou silou, tak se to da obejit castejsi vymenou
> klice. A uvedom si, ze sifrovani ve treti vrstve hrozne zatezuje

BTW to se mimo USA + Kanadu opravdu zadny silnejsi kryptograficky hardware
nedostane? Pamatuji si na doby, kdy se embargovany hardware bezne
vyskytoval v komunistickych zemich.

Je-li sifrovani realizovano hardwarovym modulem, nemel by byt problem
propasovat modul (ja vim, alespon 2 ks :) z USA. Domnivam se, ze pasovani
ilegalnivh imigrantu do USA je slozitejsi (a presto probiha): Clovek je
rozmernejsi, hmotnejsi, musi dychat...

PN