Vysvetlete mi traceroute

Pavel Urban urban at czechtrade.tpo.cz
Mon Jul 20 14:39:03 CEST 1998

Petr Novotny wrote:

> Nekamenujte me jestli kecam blbosti - ale neni mozne nakonfigurovat
> pocitac (nebo router) tak, aby ty packety od traceroute zahazoval?
> Pak samozrejme kazde traceroute vraci jen hvezdicky, nebot se mu
> nikdy packety nevrati...

Traceroute pracuje na stejnem principu jako ping - posle UDP paket s
nizkym TTL (time to live) a ilegalnim cislem portu a ceka na odpoved
ICMP TIME_EXCEEDED. TTL je postupne zvysovan az do okamziku, kdy prijde
ICMP PORT_UNREACHABLE nebo az preskocime vice jak predem dany pocet
skoku (obvykle 30). Hvezdicky znamenaji, ze odpoved nedosla v danem
casovem useku (obvykle 3 sekundy), a jsou rovnocenne. To, ze nedostaneme
z nekterych mist odpoved, muze znamenat, ze dany stroj bud vubec tyto
odpovedi neposila, nebo jsou zakazany firewallem, pripadne routerem, za
kterym se stroj nachazi, nebo, coz je nejtypictejsi, je stroj
nedosazitelny (at uz vypnuty nebo ma prerusenou linku). Vice viz 'man
traceroute', pripadne literatura (doporucuji Konfigurace a sprava siti
TCP/IP od Craiga Hunta - O'Reilly, u nas v prekladu Computer Press)

cast z vypisu 'man traceroute':
This program attempts to trace the route an IP packet would follow to
some Internet host by launching UDP probe packets with a small TTL then,
listening for an ICMP TIME_EXCEEDED reply from a gateway.  The probes
begin with a TTL of one and increase by one until an ICMP
PORT_UNREACHABLE message is received, which means we got to ``host'' or
hit the maximum (which defaults to 30 hops but can be changed with the
-m flag).

Pavel Urban
system administrator
urban at czechtrade.tpo.cz

CzechTrade, Ceska agentura na podporu obchodu
P.O.BOX 791
Politickych veznu 20
111 21 Praha 1
tel.: (02)2406 2892