Vyber kodovani a cookies (summary)

Martin Mares mj at albireo.ucw.cz
Mon Jul 20 19:03:03 CEST 1998

>     Presne nemuzete posoudit ani jedno, ani druhe. Byva dobrym zvykem, ze
> uzivatele se prihlasi. Pak je samozrejme pocitany kazdy zvlast. Je to jen
> otazka chyby.
>     Presne muzu posoudit procento stazeni webu jednotlivymi browsery. A to
> je pro mne smerodatne, vic nepotrebuji.

   A proxy-servery?

>     Trocha nepochopeni. Ja stale pisu o vyberu kodovych stranek jako
> moznosti uzivatele (klienta). To jest, ze uzivatel si vybere nejakou kodovou
> stranku z vice moznosti, ktere mu (jako webmaster) nabidnu. To roboti
> opravdu nedelaji.
>     Problem Accept-charset je o necem jinem, to je reseni samo o sobe.

   Dobra, shrnme tedy fakta:

	*  U naproste vetsiny uzivatelu zcela vyhovuje automaticke urceni
	   znakove sady podle headeru Accept-Charset, pripadne heuristicky
	   dle User-Agent.

	*  Pro manualni vyber znakove sady (ktery se tyka minimalniho poctu
	   uzivatelu) jsou v zasade dve moznosti: zakodovani do URL (prefixy
	   ci postfixy) a cookies.

	   V pripade cookies si nemuzete odkaz na stranku ve spravnem kodovani
	   ulozit do bookmarku, kazda cookie rovnez casem vyprsi (viz RFC 2109:
	   HTTP State Management Mechanism, odstavec 4.2.2). Navic takoveto
	   dokumenty neni mozne rozumne cacheovat.

	   Pri zakodovani udaju do URL ani jeden z techto tri problemu nenastava,
	   pouze si uzivatel pri zverejnovani URL musi uvedomit, ze je toto URL
	   vazano na kodovani (coz nemusi, ale _muze_ chtit). Rovnez tak si toto
	   reseni vystaci s zakladni implementaci protokolu HTTP a nepotrebuje
	   zadna volitelna rozsireni, ktera nekteri clienti nepodporuji.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj at ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"You have new nail."