Spehovani pres cookies

Dusan Malik malik at mbox.bts.sk
Wed Jul 22 10:40:24 CEST 1998

At 13:08 20.7.1998 +0100, you wrote:

>IMHO muze. Mimochodem, on je dokonce ten prouzkovy inzerat v souladu s tim,
>co prave hledate pres altavistu.

>Neni to tak davno, co byl v jednom casopise uverejnen pomerne seriozne
>psany clanek (prevzaty z US tisku) o tom, jak FBI bojuje proti ruzne forme
>zlocinnosti na Internetu a jak pouziva monitoring Internetu k prevenci a
>potirani zlocinnosti obecne. Byly tam dokonce rozhovory s agenty FBI, kteri
>se tim zabyvaji. Pomerne detailne tam byly popsany metody ktere pouzivaji.
>Namatkou jmenuji: vystavovani fingovanych WWW stranek na specialne
> [...]
Este na dokreslenie obav zo spehovania.
V denniku PRAVDA (SK) sa 20.7.98 objavila sprava "Pornozoznamy nebudu"
V podstate ide o to, ze proti pornografii bojujuca belgicka natlakova
(tak to bolo napisane!) skupina Morkhoven stiahla v sobotu slub, ze v
suvislosti s odhalenim siete rozsirujucej detsku pornografiu, vyda v pondelok
holandskej policii svoje zoznamy vyrobcov takychto materialov i navstevnikov
takychto internetovskych adries. Ich sef uviedol, ze skupina disponuje i
stovkami adries ziacerych krajin vratane Belgicka, Ceskej republiky, Nemecka
a USA.

Suhlasim a som za tvrdo potierat zlocinnost, zneuzivanie deti a pod. To
predsa chce prakticky kazdy humanny clovek, ale...
Odkial a akym sposobom moze niekto ziskat a hlavne zhromazdovat adresy
navstevnikov serverov. Ved asi o to ide. Teraz je to napr. pod hlavickou
boja proti detskej pornografii, ale kto mi zaruci, ze nabuduce si nepovie
nejaka sukromna skupina (nemusi to byt akurat CIC, FBI, BSI, SIS a pod.)
ze urcita skupina ludi, ich nazory, nabozenstvo, farba, zvyky atd. atd....
su pre nu neprijatelne a zacne zhromazdovat o nich udaje. Pokial SW taketo
nieco umoznuje (ohanat sa legislativou, ze je to zakazane je k smiechu)
je to pre spustu ludi (podotykam nevinnych, nemusi nutne ist o zlocincov)
neprijatelne.

Ono sice je pravda, ze napr. doteraz to vacsine ludi na Inetu akosi
nevadilo. Nuz 90%
uzivatelov nevie asi o vsetkych moznostiach napr. i cookies, co vsetko sa
da (netvrdim, ze sa tak deje) takymto sposobom zistovat a preto sa
neozyvali. Ale
 akonahle sa to dozvedia, ze nieco takeho je mozne, ako je vidiet reaguju a
dost
podrazdene. Niet sa co divit. Nedavna minulost  a STB su este v zivej pamati.

Zdravi

	Dusan Malik
e-mail :   malik at mbox.bts.sk