Proc IDOS pouziva Cookies

Vladislav Cerny black at datis.cdrail.cz
Wed Jul 22 18:36:35 CEST 1998

Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz> pí¹e v èlánku
<4um4p6.me.ln at localhost>.
> "Vladislav Cerny" <black at datis.cdrail.cz> napsal:
> : Zrejme se server podarilo nekomu shodit.
> : Bud se podeli o zkusenost a umozni tak opravu,
> : nebo mame mezi sebou skodnou, ktera nepreje ostatnim
> : pouzivat IDOS.
>
> 	Jeste ze je tady ta konkurence v Nemecku (zkousel jsem,
> fakt dobre). Hazet vinu na nejakou "skodnou" mi prijde
dost alibisticke.
> Mate (pravdepodobne) chybne napsanou aplikaci (nebo
pouzivate nestabilni
> OS :-) a za to nikdo zvenku nemuze.

Pokud nekdo umyslne shazuje verejne prospesne servery,
je to skodna, at si o tom mysli kdo chce co chce.
Staci se jen podivat, kolik lidi si okamzite na cizich
ostrych serverech
chce vyzkouset jakoukoliv bezpecnostni diru, o ktere se
dozvi, se
zcela umyslnou snahou skodit.
Tato skupina lidi je SKODNOU, protoze skodi.
Je lhostejne, zda vyuziji chybu aplikace, OS, ci cehokoli
jineho.

> 	Skoda, ze od IDOSu nejsou zdrojove texty. Myslim, ze
Ceskym
> draham by to zas tolik neuskodilo, a navic by nekdo
napsal _stabilni_
> webovou formu IDOSu. Ta co byla jeste pred nekolika
mesici sice nemela
> tolik vlastnosti, ale zato fungovala.

Postupne se ke stabilite propracovavame.
Od puvodnich cca 10 min. mezi havariemi, kdy se stavovost
IDOSu realizovala zde doporucovanymi zpusoby
(INPUT HIDDEN, URL, data v POST apod.) az po stavajici,
celkem stabilni stav -- nepocitam to pondelni faux pas, kde
server vetsinu dne stal a ja o tom nevedel. V Po vecer jsme
jej
spustil a zatim bezi. Jen od dnesni pulnoci zpracoval
pres 35 000 scriptu, tak ta stabilita zas neni tak spatna.

P.S.:
Tu stbailni verzi by ste si predstavoval jak?
Zrejme ne na platforme MS IIS a ASP. Pak Vam zdrojove
texty ASP scriptu k nicemu nebudou. Potrebujete datove
soubory (ty jsou na ftp://ftp.cdrail.cz/IDOS_DATA/ volne ke

stazeni). Jaky maji vnitrni format nevim, pouzivam
rozhranni
DLL knihovny, to dostanete k dispozici, zakoupite-li si
Windows
verzi IDOSu. Jmena funkci si zjistite z DLL uz jiste sam.
Tak ted mate k dispozici vse, co potrebujete.

VC