nezavisli vs. autorizovani ICP, bylo Re: Proc IDOS ...

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Thu Jul 23 19:53:46 CEST 1998

(Vite co, pojdme se bavit chvili mimo konferenci.)
Puvodne jsem to chtel poslat soukrome, ale neni to doufam az tak
privatni zalezitost. Takze prece jen do konference.

"Michal Krsek" <Michal.Krsek at cesnet.cz> napsal:
>Naproti tomu si dokazu predstavit soudni spor, kdy nekdo zazaluje CD, ze
>nemel spravne informace ...
>Pochybuju, ze by se do toho CD chtelo.

Zase jste ke sve skode neco preskocil. Prectete si konec souboru read.me
na ftp serveru idosu. URL jsem sice smazal, ale pri sve inteligenci to
najdete, adresa je taky v archivu konference, psal to pan Vladislav Cerny.
Nebo si najdete mou citaci. Nebo mi verte, ze tam pisou zhruba, aby je nikdo
neotravoval s nahradou skody ve vami uvedenem pripade.

Zadruhe je to nesmysl, aby nekdo zaloval CD, ze si na serveru nezavisleho
informatora precetl zastaralou informaci. Nebo se mylim? V tom pripade snad
abych emigroval.

>Coz ja to poznam, ale jsou lide, kteri to neudelaji. Namatkou 70% ceskeho
>uzivatelstva.

CD muze poskytnuti dat v definovanem formatu vazat licenci a taky bych to vrele
doporucil. V nejhorsim pripade (v NEJHORSIM) nemusi CD ty data vcetne formatu
poustet komukoli. Muze delat i dvojstranne smlouvy a vybirat si, pokud mu ta
data patri a nejsou podle nejakeho zakona verejnym vlastnictvim (coz nevim).
(Smutnejsi by bylo, kdyby to nevedel ani CD)

Nedovedu si ale predstavit pokoutni server, ktery spini dobre jmeno Ceskych drah
zverejnovanim spatnych jizdnich radu. Mozna nemam tak velkou fantazii.

>Coz predpoklada odpovedne administratory. Coz samozrejme NIKDY nebude ve
>100% pravda.

Jakou mate mimochodem zaruku funkcnosti u IDOSu. Namatkou jen jejich pondelni
vypadek, diskuse kolem zdroju nestability. Mam i vlastni zatim nediskutovane
spatne zkusenosti s hledacim algoritmem.
Nebylo by v tom pripade lepsi hledat alternativni reseni spis nez se zakopat
na (neopravnene) duvere v univerzalni spravnost autority.

> P.S. Ja taky jezdim vlakem. Budeme se trumfovat projetymi kilometry?
Klidne muzeme ... 200 kilaku denne v prubehu pulroka je docela dost :-)

Nerozumel jste me jemne narazce, myslel jsem, ze neni relevatni kilometraz,
pro posouzeni, jestli se lepsiho reseni dosahne jedinym zdrojem informaci
nebo alternativnimi. O to nam jde obema a u obou je to zalezitost presvedceni,
nikoli zkusenosti. Nebo snad muzete uvest priklad, kdy vase varovani plati.

Me se zda, ze napriklad pro data z burzy a RM systemu plati spis opak.

> CD mi velice odpovedne napsaly, ze NENI mozne ani jeden
>z tech vlaku urychlit o pet minut ani druhy o pet minut pozastavit. Tak jsem
>urcitou dobu jezdil autobusem, coz bylo levnejsi a navazujici :-)
>Ale to uz je jina story ...

Jen zdanlive. Nezavisly informator vam samozrejme nebude moct posunout
ty vlaky, ale mozna vyjde vstric vasim pripominkam k informacnimu rozhrani
a dokonce vam mozna, narozdil od IDOSu, nabidne i tu autobusovou alternativu
(ale to uz je opravdu utopie).

Martin Postulka