CD (was: RE: Proc IDOS pouziva Cookies aktualizace dat)

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Fri Jul 24 11:24:49 CEST 1998

Dobry den!

On Thu, 23 Jul 1998, Hynek Med wrote:

> Copak je problem aby na onom hypotetickem alternativnim serveru byl
> napsano velkymi pismeny neco jako:
>
> Toto neni oficialni server ceskych drah, udaje o jizdnim radu nemusi byt
> aktualni. Autorizovany jizdni rad CD najdete <a href="..">tady</a>.

Ano, a to muze byt i podminkou pouziti tech dat, boji-li se CD soudu.
Jeste by tam mohl byt i odkaz na onen dokument CD, ve kterem se pravi,
ze CD tak jako tak za nic neruci.

Pokud jde o mirrorvani dat:

On Thu, 23 Jul 1998, Jan Yenya Kasprzak wrote:

>      Staci, aby ty servery si denne mirrorovaly data
> z idos-data.datis.cdrail.cz. Predpokladam, ze ani v CD to neni tak,
> ze se schvali nejaka zmena s tim, ze "zitra rano se jede podle noveho".
> Takze denni mirror mi prijde dostatecny.

Vzhledem k tomu, ze pocet datovych souboru je velmi maly (jednotky),
nebyl by snad problem se o jejich platnosti ujistovat i nekolikrat denne,
provoz by to snad pusobilo zanedbatelny.

Na vstupni strance alternativniho serveru muze byt veta ve smyslu:
"Datove soubory jsou z dd.mm.yyyy hh:mm, jejich aktualnost se overuje
kazde dve hodiny, naposledy to bylo v hh:mm, posledni zmena souboru
na serveru CD byla dd.mm.yyyy hh:mm."
Tato veta by mohla bezprostredne nasledovat za upozornenim citovanym vyse.

To jen aby uz skoncily (IMHO nesmyslne) pokusy zduvodnovat neverejnost
dat (ci jejich struktury, tedy presneji 'neotevrenost') obavami
z neaktualnosti a "zarukami" CD.

Zdravi
        Bohumil Chalupa