Proc IDOS pouziva Cookies

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Jul 24 11:37:44 CEST 1998

> Nevim, zda jste cetl cely thread.

Ja mam pocit, ze Vy jste necetl (nebo nepochopil) ani cely muj dopis.
Snazil jsem se v nem naznacit, jak by to asi melo fungovat a ze stavajici
reseni neni prilis dobre, protoze nerespektuje logiku problemu. Kdyz
brutalne naroubujete jednouzivatelske reseni z MS DOS/Win do
viceuzivatelskeho Web serveru, tezko to dopadne dobre. Pak samozrejme
musite pracne vyrabet stavovost na urovni WWW a vyleze Vam reseni, ktere
je zbytecne slozite a navic neefektivni, protoze vysledky prace pro
jednoho uzivatele se nijak nezohlednuji pri praci pro uzivatele jineho.

Pri pristupu typu "datove struktury a algoritmy mne nezajimaji, ja tady
mam cernou skrinku (DLL), kterou zpristupnim z WWW" zkratka budete porad
zehlit tim parnim valcem.

Podle meho soudu by bylo potreba vyjit ze stavajicich hledacich algoritmu
v onom kouzelnem DLL, ale prepsat top-level podprogramy, ktere je
pouzivaji, aby respektovaly viceuzivatelske prostredi. To znamena
    - pri hledani vychazet jen ze stanic a casu (pripadne dalsich informaci
      typu s prestupem/bez prestupu apod.)
    - sdilet vysledky (cache)
    - zabranit redundancim (aby se paralelne nepocitalo totez pro ruzne
      uzivatele)

Chapu, ze tento pristup je pracnejsi, nicmene porad si jeste myslim, ze
spravce serveru je tady od toho, aby poskytoval uzivatelum sluzby co
nejlepsi, nikoli takove, ktere daji nejmene prace.

A pokud se tyce zverejneni jizdnich radu: Jiz tady bylo nekolikrat receno,
ze to lze osetrit vhodnymi licencnimi podminkami. Ja si dokazi docela
dobre predstavit, ze zde vzniknou nejake alternativni servery s jizdnimi
rady CD a pokud se ukaze, ze nektery je podstatne lepsi nez ten stavajici,
CD se s nim mohou dohodnout a dat mu punc oficialniho serveru
jizdnich radu. Bude to vyhodne pro oba: CD usetri penize a onen
poskytovatel si zvysi prestiz a navstevnost.

> Vzhledem k tomu, ze Cookies jsou nedilnou soucasti
> ASP a IIS a to je produkt MS a vsichni zname
> marketingovy (a ostatne i obchodni) uspech teto firmy,
> je mozne, ze dojde na moji opredchozi vetu.

http://www.netcraft.com/Survey/  tomu moc nenasvedcuje. Nicmene problem
neni v tom, jaky SW pouzivate. Jde o to neprebirat nove technologie jen
proto, ze existuji a ze jsou nove a pripadne pohodlne pro spravce. Kdyz se
programuje aplikace takto vyznamneho dosahu, mela by se myslim jejimu
navrhu venovat adekvatni pece.

Preji vsem pekny vikend

!!! The phone and fax number has been changed !!!
 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2374         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic