Session - Re: Proc IDOS pouziva Cookies

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Mon Jul 27 09:52:22 CEST 1998

>     Opravdu by bylo dobre zjistit si, _co_ je to vlastne session a proc ji
> ma _kazdy_ browser implementovanou (nebo znate takovy browser, ktery session
> nema?) a jak funguje. A ze uz ji neni potreba implementovat pomoci URL, kdyz
> uz ji vsechny browsery maji.

Session ve smyslu, v nemz o ni hovorime, je jakasi organizacni jednotka v
MS IIS serveru, diky ktere se udrzuji stavove informace o klientovi. Znam
browser, ktery session nema. Jsou to vsichni, protoze session je
zalezitosti serveru :-)  Na strane klienta figuruje v souvislosti se
session susenka, prostrednictvim niz se session identifikuje. Znam
klienty, kteri nepodporuji susenky. Nekteri vubec. Jini (jako treba ten
muj) by to sice v principu umeli, ale doktor (konkretne ja) jim to zakazal.

Alespon doufam, ze jsem to pochopil dobre. Nejsem znalec MS IIS a
nechystam se jim byt.

Implementovat stavove informace pomoci URL nebo hidden polozky ma smysl,
protoze susenky nema kazdy a navic zde bylo presvedcive dokazano, ze pri
nekolika paralelnich oknech jednoho klienta nefunguji spravne (zmeny v
jednom okne ovlivnuji chovani v okne vedlejsim).

Druhou otazkou pak je, zda vubec dotycna aplikace potrebuje uchovavat
stavove informace.

>     A ze by ji slo jen stezi implementovat pomoci URL a uz vubec ne pomoci
> hidden polozky (Zkuste dat hidden polozku treba do GIF obrazku, chtel bych
> na to videt priklad :-)))).

Nedelejte si srandu. Hidden je polozka formulare, takze nemuze byt
soucasti obrazku. Nota bene susenka take nemuze byt soucasti obrazku.
Tyhle zalezitosti vzdy musi zajistovat nejake obalove konstrukce. Napr.
bude dotycny obrazek soucasti formulare obsahujiciho krome nej take skrytou
polozku.

Preji vsem pekny den

!!! The phone and fax number has been changed !!!
 Pavel Satrapa                    Technical University of Liberec
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Information Technology
 Phone:  +420-48-535-2374         Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +420-48-535-2229         Czech Republic