Implementace ASP - Re: Proc IDOS pouziva Cookies

Vladislav Cerny black at datis.cdrail.cz
Mon Jul 27 14:40:01 CEST 1998

Martin Mares <mj at albireo.ucw.cz> píše v èlánku
<199807241303.PAA28526 at ns.felk.cvut.cz>…
>    To ovsem mnou navrhovane reseni (acli vyzadujici
nahrazeni puvodni
> jednouzivatelske DLL, ktera se pro webove aplikace vubec
nehodi necim
> rozumnejsim) elegantne resi.

Ja sam bych si takoveto tvrzeni netroufl.
Nemohu zcela jednoznacne posoudit, zda se tato DLL
hodi nebo ne, myslim, ze to nejsou schopni posoudit
ani jini, kteri o ni vedi jen z doslechu.
Pozadal jsem autorskou firmu one DLL o vyjadreni.
Obdrzim-li jej, postoupim ho.

Problem je asi slozitejsi:
- jedno, nebo viceuzivatelska DLL souvisi take
s poctem kopii dat IDOSu v pameti
- nevim, jak je to se sdilenim dat v pameti vice
instancemi procesu pod Win32, ale zcela bezne, nebo
ciste to asi nebude.
- monouzivatlska DLL nevadi, vyrizuje pozadavky
ve zlomku sekundy. Soucasne pozadavky nanastavaji,
protoze ani ASP neni uplne paralelni. Traduje se sice,
ze zpracovava scripty ve vice threadech, ale zamlcuje
se, ze ne vse a ne vzdy - samozrejme se toto ladili
a zkoumali, kazdy si to muze pomerne snadno overit
po nakonfigurovani parametru ASP v Registry a pomoci
Performace Monitoru. On ani ten buffering v ASP neni
presne to, za co se vydava. Projevi se to samozrejme
az v situacich, kde je treba "vytlacit" velke mnozstvi
vystupnich dat pres relativne zahlcenou linku ven.

Ale to jste asi nemel na mysli, zrejme Vam slo o to,
ze ona DLL si vynucuje zavedeni stavu, protoze
jako vazbu mezi nekterymi funkcemi pouziva pointer
na data vygenerovana predchozim volanim jine funkce.
V tomto pripade mate pravdu, ze to neni nejvhodnejsi
reseni z hlediska stavovosti na WWW, ale z pohledu
efektivity se zase ukazuje, ze to je dobre reseni.
Navic mame jednotnou DLL pro IDOS na ruznych platformach
(Windows, WWW -- nekdo tu zminoval i MS-DOS -- tak to
uz zase ne), to je dalsi uspora (efektivita) pri
zmenach.

>    Pokud vim, pred rokem IDOS zadne cookies nepouzival
.. a nepadal. Ted pouziva
> ... a pada.

...a nepada. Od posledniho padu bezi tyden.
Pravda, v sobotu odesla jedna ze dvou UPS
v serverovne a ted se to opravuje, takze asi
dojde k nekolika restartum, nebo vypadkum napajeni,
ale to s IDOSem nesouvisi

Vladislav Cerny
black at datis.cdrail.cz