Proc IDOS pouziva Cookies

Bohumil Chalupa bochal at apollo.karlov.mff.cuni.cz
Mon Jul 27 17:04:18 CEST 1998

On Mon, 27 Jul 1998, Vladislav Cerny wrote:

> Pavel Kolesnikov <k at les.cz> píše v èlánku <6phpdp$ju5$1 at rhino.cis.vutbr.cz>…

> Je to tak implementovano.
> Jestli to je prirozene, nebo neni,
> je vec nazoru. Dve ruzne instance (okna)
> prohlizece jsou jakoby dva ruzni uzivatele
> a tam lze kombinovat prohledavani libovolne.
> Dve okna tehoz prohlizece se proste jevi jako
> jeden uzivatel a pak se nerozlisuje, do
> ktereho okna dostane vysledek -- to je v moci
> uzivatele, jak s nimy nalozi.
                 ^^^^^^
(S nimi, mimochodem.)

Ale ono to neni tak 'krasne', jak zde pisete.
Ono je to tak, ze do okna dostanu vysledek neceho jineho,
nez nac jsem se ptal.   Stisknu-li v okne s jiz vyhledanym
spojenim A->B tlacitko "dalsi spojeni", chci nepochybne
dalsi spojeni z A do B.  Vrati-li mi server misto toho
spojeni z C do D (jen proto, ze jsem si takove spojeni
hledal pred chvili ve vedlejsim okne), nelze to povazovat
za korektni chovani aplikace ci sluzby.  Lze vysvetlovat,
proc to tak je, ale tezko to lze akceptovat jako spravne.

> Jinak jsou nesmyslna tvrzeni, ze to ukazuje,
> ze IDOS neni udelan multiuzivatelsky. Zkuste
> kritizivaneho jevu dosahnout se skutecne dvema
> (vice) uzivateli -- tedy ze dvou ruznych stroju.
> Ono staci dva spustene prohlizece na jednom stroji.
> Ale dve okna jednoho prohlizece proste nejsou
> dva ruzni uzivatele. To je treba si uvedomit.

Je treba si uvedomit, ze dva spustene prohlizece budou
znamenat vzdy vetsi rezii - zatez klientskeho stroje.
Nekdy az neunosnou.
A prinejmensim nekde to ani nejde:

Priklad: Win 3.1, NN 3.0X:  Spustit Netscape Navigator podruhe stejnym
zpusobem nelze, vyvola se tim jiz bezici program.  Druhe okno lze ziskat
pouze volbou /File/New Web Browser. Toto okno se chova presne podle popisu
"autora" ;-) Yenyi Kasprzaka.

Priklad 2: W95, NC4.05:  Spustit Navigator podruhe stejnym
zpusobem (dvojklikem na ikonu 'zastupce', snad se to tak rekne,
nemam ceska w95 ;-) (a tudiz nemusim cist trapne "storno") )
narozdil od predchoziho pripadu mozne je.  Tim rozdily konci,
okna se chovaji opet presne podle scenare popsaneho Yenyou.

Myslim, ze toto jsou nejrozsirenejsi platformy mezi 'beznymi uzivateli'.
MSIE jsem nezkousel.

:-)))))

Zdravi
       Bohumil Chalupa