Session - Re: Proc IDOS pouziva Cookies

Honza Pazdziora adelton at fi.muni.cz
Tue Jul 28 12:37:53 CEST 1998

"=?iso-8859-1?Q?Zden=ECk_Mazanec?=" <bluehawk at cesnet.cz> writes:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ tusim je delka URL nejak shora omezena. Pokud byste
> vsechno rval pres GET, asi by neslo ptat se na slozitejsi veci. Na takove
> Altaviste si klidne dovedu predstavit dotaz obrahujici _skutecne_ hodne
> znaku. Docela by me zajimalo, jak by se s tim vyrovnala pri GET. (Pravda,

Fakt dobry! Proc se proboha proste na tu altavistu nepodivate, abyste
zjistil, jak to dela? Je leto, ale takto by se prece jenom k vecem
pristupovat nemelo. Obrovska vyhoda altavisty (mimo to, ze je mozno
hledat ve dvou oknech ruzne veci ;-) je prave ta, ze az mam seznam, se
kterym jsem spokojen, tak muzu obtahnout URL mysi a poslat ho kolegovi.

> nevim, zda pouziva GET nebo POST nebo kombinaci, jde-li to, ale to je jedno.
> Na principielnim omezeni delky URL a tim omezeni mnozstvi dat prenesenych
> GETem to nic nemeni)

Um? Nechapu.

> 1) vadi vam technologie cookies principialne nebo jen nekde. Vadi vam kvuli
> tomu, ze je potencionalne zneuzitelna ke sledovani uzivatele?
> ->vsechno je potencionalne zneuzitelne

No, tak tyto zalezitosti se resily tak pred 14 dny. Od te doby jsme se
dostali k mnohem technictejsim problemum, kdyz se zjistilo, ze tak,
jak jsou pouzity v IDOSu, se ta vyhledavaci sluzba chova spatne.

> 2) IDOS - je asi nesporne, ze IDOS by se dal napsat tak, ze by cookies
> nepouzival. Kdyby to tak bylo, tak by autor nemel koprivku (na jeho miste
> bych ji mel, cimz nechci rict, ze ji ma i on) a nebyl by tak masivne
> kritizovan, na druhou stranu by to potkalo nekoho jineho. Trebas me ;-)))
>
> Pojdme se bavit o tom, zda cookies jsou k necemu nebo nejsou, zda se daji
> nejak "bezezbytku" nahradit jinou technologii a nechme nestastny IDOS zit.
> Je to dobra sluzba, aspon podle me.

Prosim, najdete si nekde prispevek kolegy Kasprzaka o hledani dvou
spojeni ve dvou oknech vedle sebe. Navic, nasim cilem neni, aby
nestastny IDOS zil, ale aby to byla solidni sluzba poskytujici dobre
vysledky. To muse snazime touto diskusi pomoci.