IDOS a veci souvisejici

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Wed Jul 29 20:54:10 CEST 1998

black at datis.cdrail.cz napsal:

>Chtel jsem vyjadrit podiveni
>nad tim, ze nekdo muze povazovat za ohrozeni jeho
>soukromi potencialni moznost zjistit, ze ne on, ale jeho
>IP adresa se ptala na to a to vlakove spojeni.
>Je-li tomu tak, jakou hruzou asi musi trpet takovy clovek,
>jde-li se _osobne_ zeptat do CD informaci? Vzdyt tam
>si ho mohou i vyfotit!
>A opet -- nehledejte v tom, prosim, aroganci.
>Vzdyt zrejme titiz lide zcela klidne denne v mnoha jinych
>beznych situacich sveruji sve mnohem osobnejsi informace,
>nez napr. IP adresu. Proto se me tato obava zda zbytecna,
> [...]

1. Ale co je vam vlastne po tom, proc si lide soukromi
   (podle vas chorobne) chrani. Vy to prece muzete respektovat,
   ne se tomu vysmivat. Ale to by vyzadovalo toleranci.

2. Muzete si myslet, muzete byt presvedcen, ale nemuzete vedet
   co je a co neni v otazce bezpecnosti mozne.

3. Pokud se s vasim nazorem na soukromi ztotozni lide zodpovedni
   za nakladani s onemi mnohem osobnejsimi informacemi, bude
   IP adresa na IDOSu opravdu zcela malicherna zalezitost. :-(

>Pamatuji si zcela presne a neomylne, ze jsem vetu (ani mantru),
>kterou jste mi prave vlozil do klavesnice, nikdy nevytukal.
>Ani jednou, natoz pak dvakrat.
>Dobra, nebazirujme na slovickach a vetickach.
>Neobhajoval jsem stavajici reseni jako bezchybne,

Obhajujete je jako vyhovujici. A slovo chyba vam k srdci zrovna
neprirostlo. Mnohem radeji jste tomu cudne rikal vlastnost.
Rikal jste stejnou tezi ne jednou, natoz dvakrat, ale pokazde.
Proto to prirovnani k mantre, ale to vy prece vite. :-)

>jen jsme se neustale snazil vysvetlit, proc je to tak udelane
>a proc IDOS tudiz je odkazany na vyuziti Cookies.
>Bohuzel, bylo pri tom nutno vysvetlovat i nektere jine veci,
>protoze ostatni diskutujici znali hlavne svet Unixu a neznali
>"zakulisi" reseni IDOSu.

Zapotili jsme se sice pri tom vysvetlovani radne, ale
o "zakulisi" jsme si predstavu udelali, ani nechtejte vedet.

>To rozhodne neni a nebylo moji ambici.
>Ale protoze jsem nemel k dispozici nekonecne casu
>na reseni teto aplikace, priklonil jsem se k jednoduchemu
>reseni (ve smyslu pouzitych nastroju a technologii).

Potouchla, ale vazne minena otazka:
Jakou ma IDOS pri teto strategii predpokladanou zivotnost?
A jakou zivotnost tipujete vy osobne v pripade, ze oficialni
odhad neni?

>Mozna v akademickem prostredi je to jine a netlaci
>tolik penize, terminy, ukoly a cas.

Penize v akademickem prostredi skutecne tolik netlaci,
ty spis tlaci z akademickeho prostredi :-(,
cas chybi jako vsude jinde, pouze s temi terminy je to
asi (aspon dle me zkusenosti) volnejsi.

Martin Postulka