IDOS

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Fri Jul 31 11:17:48 CEST 1998

1. tohle tema je z meho pohledu mimoradne zajimave, ale
v teto konferenci nema co delat. Nedala by se najit nejaka
moznost, jak v nem pokracovat jinde? Bojim se, ze az skonci
sezona dovolenych najde se vic lidi, kterym to bude vadit.

2. mozna by bylo dobre upravovat subject, vzhledme k tomu,
ze uz davno nejde (jenom) o cookies

> [...]
>s vetsim poctem prestupu.  Na hafasu jsem ovsem nic podobneho
>take nenasel. Na tomto konkretnim spojeni je to totiz zajimave,
>protoze jedno z tech spojeni se lisi mezi temi dvema vyhledavaci
>tim, ze jednim zajedete az do Veseli nad Luznici, kdezto druhym
>si za cenu jednoho prestupu navic cestu ponekud zkratite (na km
>a tedy i Kc). Cas je stejny, vyjizdite a dojizdite totiz stejnym
>vlakem.  (Hadejte, ktery hledac najde tu kratsi cestu?)
>   To je spojeni v 7:13 (fuj, to je brzo).
>Dalsi spojeni behem dne najde pak kazdy server uplne jina.

Mam naopak zkusenost s tim, ze oba servery muj testovaci problem
resi stejne blbe.

Spojeni z Vidne do Prahy pres Gmund v sobotu rano. Oba vas poslou pres
Budejovice, prestoze lze s prestupem ve Velenicich jet rovnou na Veseli.
odjezd a prijezd stejny, ve Veseli delsi cas na prestup, kratsi trasa.
Tu alternativu vam to proste nenabidne. Z Hafasu vydolujete jen zadanim
omezujicich podminek, ze existuje, z IDOSu taky, ale jeste neprakticteji.

Jednodussi priklad. Z Prahy do Jesetic odpoledne lze v 15:13 rychlikem
do Olbramovic a tam si v klidu pul hodiny pockat na osobak. Tohle spojeni
vam taky nikdo nenabidne, pricemz z jizdniho radu ho mate mrknutim oka.
Z Hafasu ho vydolujete, kdyz zadate spojeni do Olbramovic bez prestupu
(protoze v ramci zlepseni sluzeb nejedou prime osobaky do Budejovic),
z IDOSu asi nijak.

>Mozna by byla zajimava ruzna kriteria (metriky :-) ) pro urcovani
>"nejlepsiho spojeni":
>- pocet prestupu presneji nez jen primo x s prestupem,
>- cas jizdy (straveny ve vlaku),
>- celkova doba cesty (vcetne cekani na prestup),
>- vzdalenost v km (to je skoro cena, ale ne presne - viz dale),
>- cena jizdenky vcetne priplatku za priplatkove vlaky.

Taky by mne zajimal algoritmus, hlavne jake dotazy a odpovedi
lze z nej v principu dostat. A potom, co z toho podporuje hledaci
program (respektive ty knihovny). Co umi webovsky interface snad
vime.
Trochu se bojim, ze nektera zobecneni by se prece jen mohla promitnout
do slozitosti a tedy do rychlosti vyhledani. Protoze mam dojem,
ze kriteria neni potreba pouzit jen pro nasledne utrideni nalezenych
moznosti, ale prubezne pro vyrazovani mene nadejnych alternativ.

>Na hafasu mi chybi kilometry. Aspon jsem je nenasel.

Potvrzuji. Taky nerozumim, proc tam nejsou.

Martin Postulka