Proxy cache, reklama atd.

Petr Nachtmann petrnach at natur.cuni.cz
Wed Jun 3 16:33:53 CEST 1998

Omlouvam se za predchozi email, nejak jsem se prehmatl a odeslal jenom
quotovany puvodni prispevek.

> Ano, to delam. Tedy pokud je to jen trochu mozne. Problem je v tom, ze
> reklamy jsou dnes v podstate vsude a jejich mnozstvi jiz prevysuje unosnou
> miru.

Hlavni problem neni IMHO v reklamach, ale v zabranovani cachovani. Je
proto nutne na ICP vyvinout tlak, aby cachovani umoznil. Pocitat surfery
je koneckoncu mozno pomoci dynamicky generovaneho GIFu, ktery muze dokonce
poskytovat (a vyhodnocovat, auditovat atd.) nejaka nezavisla treti strana.

> Ad 2) Co horsiho, vidim i trochu dal. Vidim jak medium, ktere bylo puvodne
> projektovano k tomu, aby prezilo i atomovou valku neprezije lidskou blbost.
> Internet se postupne stava dukazem toho, ze nekteri lide (mozna clovek jako

Neff tvrdi, ze s rostouci velikosti skupiny lidi klesa jakasi skupinova
inteligence a celkove ze ma lidstvo inteligenci notorickeho blba.

> Ad 3) Vidim, ze od doby, kdy jsem pred nekolika lety v jednom clanku
> napsal, ze na modemy stejne tak jako na zbrane by mel byt zbrojni pas, aby

V Iraku neautorizovany jedinec nesmi vlastnit psaci stroj :(

> je nemel kazdy blbec je situace stale horsi. Dnes tato paralela plati o
> Internetovych pripojkach.

IMHO nejhorsi jsou sebevedomi blbci. Normalni blbec si necha poradit...

Jsem velmi 'nadseny' ze stranek, ktere nezustavaji v proxy. Jeste
nadsenejsi bych byl, kdybych byl dialupista.

> Ja mluvim o reklame tam, kde nema co delat. Tzn. reklama na serverech
> poskytujicich jine informace. Chapu, ze napriklad casopis na Webu musi byt
> financovan z reklam. Nic nebrani provozovateli casopisu udelat nekolik
> stranek ciste reklamnich. Ale at to proboha nemota na stranky s normalnim
> obsahem. On je totiz rozdil mezi normalnim casopisem, kde me preskakovani

Banner, pokud neni hypertrofovany, neni zas takova hruza.

> reklamnich stranek nestoji tolik casu a penez a casopisem na WWW, kde musim
> cekat x minut nez se nataha halda hnoje abych si mohl precist 20ti radkovy
> clanek o ktery jsem mel puvodne zajem. A to je IMHO spam.

Neplacena komercni televize funguje podobne, ale behem reklamni pauzy je
mozno jist, navstivit toalety a podobne.

Doufam, ze se moc nerozsiri interstitials a bannery v Jave. Interstitial
jsem zazil na MSNBC (Shockwave Flash!), banner v Jave meli napr. na
Netaddress (reklama na Surplus Auction), ale asi za 3 dny je nahradili
animovanymi GIFy. Ted strasi obdobna javova reklama na ZDNetu... :(

Na druhou stranu jsou IMHO docela vtipne bannery coby formulare.

Petr Nachtmann