Transparent proxy na TEN34

Petr Lampa lampa at fee.vutbr.cz
Wed Jun 3 20:15:55 CEST 1998

> Zdravim,

>    Pokud je dynamicka zmena kodovani na serveru implementovana korektne,
> server s dokumentem posle "Vary: Accept-Charset" (opet viz jiz mnohokrate
> citovane RFC 2068) a cache vi, ze pokud se nekdo zepta s jinou hodnotou
> Accept-Charset, musi si na serveru overit, jedna-li se o tataz data ci
> nikoliv (napriklad pomoci headeru ETag, pokud jej server podporuje).

Drobny problem ovsem je, ze neznam proxy cache, ktera by dle RFC 2068
(cili dle hlavicek Vary, ETag, apod.) fungovala. Po upozorneni aspon
ve squidu 1.2beta22 konecne prestali cachovat dokumenty, ktere
maji hlavicku Vary. Proto bych mel zasadni namitky proti transparentni
proxy cache, tzn. takove, o ktere uzivatel nevi a kterou nemuze obejit
v pripade problemu. Jinak samozrejme pouzivani normalni proxy cache je
otazka slusneho chovani k linkam vedoucim ven (z organizace, od providera,
z Ceska). Proxy cache, ktera nam bezi, ma bezne 40-50% uspesnost,
cili v podobnem pomeru redukuje zatizeni linek...

							Petr Lampa

Department of Computer Science and Engineering  E-mail: lampa at fee.vutbr.cz
Faculty of El. Engineering and Comp. Science	Phone: (+420 5) 7275/225,111
Technical University of Brno			Fax:  (+420 5) 41211141
Bozetechova 2, 612 66 Brno, Czech Republic