Proxy cache, reklama atd.

David Smahel dav at gity.cz
Fri Jun 5 10:40:57 CEST 1998

Martin Mares wrote:

>    Nenapada mne priklad z Internetu (tedy vyjma toho, jak dopadlo HTML, ktere
> leta `vylepsovali' lide, kteri jeho zakladni ideu pochopili jen velice mlhave
> a musela se tomu nakonec trochu prizpusobit i norma ;-[), ale co napriklad
> niceni amazonskych pralesu...? Vrele doporucuji knizku Dennise Meadowse
> Prekroceni mezi. ... ale to uz je asi cele znacne mimo zamereni teto
> konference (i kdyz mne az zarazi, jak se systemova dynamika Dr Meadowsem
> aplikovana na globalni ekologii hodi i pro popis vyvoje pocitacu a Internetu).

Prominte, z kontextu, ktery jsem uvedl se to nedalo pochopit, tady se
nemluvilo o civilizaci obecne, ale o Internetu, konkretne o zabavnim
prumyslu. A ja si opravdu nemyslim, ze by rozvoj zabavniho prumyslu na
Internetu neco nicil (nebo dokonce uz znicil - jak se pravdepodobne
domniva p. Korensky). A je skutecne pravda, ze prave veda bude muset
dodat nova reseni, aby se prosazeni zabavniho prumyslu na Internetu
mohlo uskutecnit. V konecnem dusledku na tom vydelaji jak "nebavici" se
uzivatele, tak sama veda (zrychleni komunikace po vsech smerech,
rozsahlejsi moznosti nakupu po Inetu atd.). Navic nemusite mit pocit, ze
"chudak veda" se nyni stara o rozvoj technologie a nakonec na tom vydela
komerce. Nekde jsem cetl (snad se prilis nemylim), ze zabavni prumysl
(snad to byly dokonce firmy zabyvajici se pornografii) davaji prave do
rozvoje technologii (tedy vede) v celkovem obemu snad az 50% financnich
prostredku. Zabavni prumysl si tedy tento technologicky rozvoj do urcite
miry sam plati.
Jak jsem rikal, netvrdim obecne, ze s civilizaci je vsechno v poradku a
ze lidstvo svym pusobenim na Zemi nic neznicilo.

Hezky den preje

	David Smahel