Linux neni mozno nasadit zakaznikum (LONG)

Lažo Igor Lazo at Patria.CZ
Fri Jun 12 13:41:48 CEST 1998

> Mimochodem, hezka vec, dokumentujici tuhle situaci, je pripad GetAdmin.
> Na www.security.org.il najdete odkaz na programek, ktery z vas ve Windows
> NT (s SP3) udela z bezneho uzivatele Administratora. Microsoft na to
> udelal "hotfix", ktery si stahlo samozrejme jen mizive procento lidi. To
> by ani tak nevadilo, to se deje u vsech systemu, horsi ale je, ze nejaky
> rumun udelal novou verzi programu GetAdmin ktera z vas udela
> Administratora i po aplikaci Microsoftiho fixu. Na to uz ovsem zadny fix
> od Microsoftu neni.. Presto ma Microsoft zakazniky, kteri na bezpecnost
> [...]
No zrovna tahle chyba je pomerne nezajimava.
Na domenovem serveru se bezny uzivatel neprihlasi
a administrator pracovni stanice je uplne jiny ucet,
nez sitovy administrator. Kdyz mam pristup primo
ke stanici, vzdy muzu pouzit treba utilitku ntfsdos
na prime cteni disku. Kdyz si priplatim, tak i na
zapis. Proste na teto urovni to neni resitelne.
Ostatne firma fatalne neduverujici svym
zamestnancum se musi smirit s tim, ze ani NT
ani Linux neni pro ni to prave.

S pozdravem

Igor Lazo