Linux neni mozno nasadit zakaznikum (LONG)

Dusan Malik malik at mbox.bts.sk
Fri Jun 12 17:06:20 CEST 1998

At 10:17 12.6.1998 +0100, you wrote:

>Mimochodem, hezka vec, dokumentujici tuhle situaci, je pripad GetAdmin.
>Na www.security.org.il najdete odkaz na programek, ktery z vas ve Windows
>NT (s SP3) udela z bezneho uzivatele Administratora. Microsoft na to
>udelal "hotfix", ktery si stahlo samozrejme jen mizive procento lidi. To
>by ani tak nevadilo, to se deje u vsech systemu, horsi ale je, ze nejaky
>rumun udelal novou verzi programu GetAdmin ktera z vas udela
>Administratora i po aplikaci Microsoftiho fixu. Na to uz ovsem zadny fix
>od Microsoftu neni.. Presto ma Microsoft zakazniky, kteri na bezpecnost
> [...]
Nechcem branit MS (nemam ho rad), ale getadmin musite spustit z konzoly,
takze otazka bezpecnosti, je najprv otazka pristupu ku konzole. Neviem,
ale dokaze urobit prislusnika skupiny admin i v ramci siete? A ked uz o
tom hovorime. Podla mna ten prg urobi iba to, ze prida do skupiny
administratorov
dovtedy norm. uzivatela. Priznam sa, ze som neskusal napr. zakazat/premenovat
tuto skupinu a teda co by to urobilo.
Inak pri hociakom OS, ak ma niekto, okrem opravneneho uzivatela
 priamo pristup ku konzole (okrem adm), tazko hovorit o bezpecnosti
(vyssieho stupna)
 pristupu do OS na tom PC/WS.

Zdravi

	Dusan Malik