DNS - SOA

Martin Mares mj at k332.feld.cvut.cz
Sat Jun 13 11:31:28 CEST 1998

Zdravim,

> DNS - SOA..
>
> zjistil jsem, ze "vim ze nic nevim", asi jsem malo cetl...
>
> Muze tu nekdo chytry rici, jak resi prislusne RFC pripad, kdy "hostmaster", jehoz mail je potreba uvezt do SOA ve formatu hostmaster.domena.xy ma Email napr.: jan.novak at domena.xy a nechce se mu upravovat prislusny mail?
>
> Je to resitelny problem?

   Jak to resi RFC: V packetech se vsechna domenova jmena prenaseji nikoliv oddelene
teckami, nybrz po jednotlivych castech, kazda ve tvaru <delka,obsah>. Proto kazda
z techto casti muze obsahovat jakykoliv znak, potazmo i tecku. Tedy spravny zapis
vami zminovane adresy by byl <9,jan.novak><6,domena><2,xy>.

   Jenze je tu jeden problem: Nevim, jak vysvetlit name-serveru, aby poskytoval
recordy v tomto formatu ... :( Zkuste dat pred tu prvni tecku backslash, mozna
ji pak bude nebude chapat jako separator.

   Na druhou stranu, do SOA byva zvykem spise uvadet adresu "hostmaster at domena.xy",
ktera je posleze aliasovana na prislusneho cloveka, uz proto, aby fungovala i pote,
co dotycny prestane pro prislusnou firmu pracovat a preda spravu domeny nekomu
jinemu.

				Preji krasny den
							Martin