Delka segmentu kroucene dvojlinky - jine reseni?

Jiri Novotny novotny at ics.muni.cz
Thu Jun 25 12:07:41 CEST 1998

> [...]
> totiz vypalovacku a tak jsem se chtel pripojit, aby se nemusel k nemu
> nosit cely pocitac s daty. Jak vidim tak asi neexistuje levne (max
> tisice) a relativne rychle reseni (myslim ze unosna je jeste hranice
> 100KB/sec, tedy propustnost tak 2Mb/sec). Nekdo se zminil o oddelovacich
> pro seriovou linku (kvuli staticke elektrine), ale pokud se to pripojuje
> na RS232 tak podle mych zkusenosti (pocitace propojene kabelem) se da
> dosahnout tak 10KB/sec, coz je hodne malo. Nebo existuji i rychlejsi
> seriove karty? Modem je asi stejne rychly jako RS232, takze take

Rychlejsi seriove karty samozrejme existuji - vetsinou maji
procesor na karte coz se odrazi v cene, 2Mbit karta s dvema kanaly tak
od 15.000 Kc napr. http://www.pavoucek.cz/cosa.html, karty SDL
a dalsi.

> nepripada v uvahu. Jeste pripada v uvahu radio, coz by bylo uplne
> nejidealnejsi reseni, ale potrebna prenosova rychlost se asi dosahnout neda.

Ale da, k dispozici jsou radia, ktera umi az 8Mbitu
ale ceny tomu odpovidaji jsou to za bod bod stovky tisic,
takze se obavam, ze to pro Vas neni reseni.

> Kdyby ano, klidne bych, kdyby se to dalo, si to zarizeni postavil sam a
> slozil nutne radioamaterske zkousky.

No, to je daleko slozitejsi, povolovaci rizeni a veci okolo jsou
podle mne slozitejsi a drazsi, nez cely vyvoj a vyroba zarizeni.

					S pozdravem

						J. Novotny