privatni IP adresy

Tomas TPS Ulej tps at tps.sk
Tue Mar 17 18:57:34 CET 1998

> to snad (aspon jak jsem se domnival) nejsou normalni IP site, ty jsou
> urceny pro privatni site a mel jsem za to, ze se NESMEJI v INTERNETu ukazat
> (protoze nemaji regulerniho (a ani nemohou) vlastnika)

Neviem co to ma z vlastnikom. Z hladiska routovania vlastnika maju pretoze k
nim existuje jednoznacna spatna cesta. Problem je v tom, e iba na urcitom
Intranete ak sa to da takto nazvat. Interne IP su to prave preto, ze na
otvorenom internete ich nikto neprideluje a preto by ich mohlo byt
teoreticky x-krat na x subsietach. Niektory ameriky providery to dokonca na
svojich sietach pouzivaju. Treba dodrzat len jednu vec. Nepustit si taketo
IP za brany svojho main routra :))

> myslim, ze by to byl peknej bordel, kdyby se routovali v ramci internetu
> a jeste to meli lidi nastaveny ve vlastnich sitich
> to si myslim ja, mozna se myslim, opravte me prosim

Bordel by to urcite bol. Skutocne existuju provideri, ktori maju za svojim
routrom aj siete s IP 192.168.x.x. NA druhej strane maju osetrene aby sa
nedostali informacie z takychto IP von do inetu. Minimalne formou nejakeho
proxyho je pristup von zapezpeceny. Da sa povedat, ze takato schema
zabezpecuje superskrytu strukturu siete ')

> je tu nekdo kdo muze nalistovat prislusne RFC-ko?

Z jednou vyhradou. RFC je doporucenie, nie predpis!

-Tomas 'TPS' Ulej
System Administrator
NETLAB+, Drienova 34, P.O.BOX 72, 82025 Bratislava
tel: +421 7 5788501, 5788502
fax: +421 7 5788788
nic: tu36-ripe
url: http://www.tps.sk