Segmentace IP

Petr Simek petrsi at jcu.cz
Mon Mar 30 21:07:17 CEST 1998

On Mon, 30 Mar 1998, Michal Ludvig wrote:

> Ale to bych musel proxyarpovat vsechny klienty z eth2 na interfacu eth3 a
> vice versa. Cili aby se interface eth3 pro jeho segment tvaril jako
> kterykoliv stroj ze segmentu eth2. Nebo jsem spatne pochopil, jak proxyarp
> funguje...

Proxyarp funguje tak, ze stroj na siti A nepodporuje gateway a mysli si
ze vsechny IP adresy jsou na jeho lokalni siti. Takze posle ARP request
pro IP adresu na siti B (pres MAC broadcast). Router tu zadost chyti
(jako vsechny ostatni PC na siti A) a rekne mu to jsem ja. Stroj na siti
A pak posila pakety pro IP na siti B routeru na jeho MAC adresu. No a ten
uz pak normalne takovy packet preroutuje do site B. V siti B je to
podobne. Kdyz router podporuje proxyarp, pak stanice nemusi vubec
umet/znat cokoliv o adrese site, subnet mask, gateway, atd - jedine
co musi znat je jeji vlastni IP a mysli si ze vsechny IP jsou primo
na jeji lokalni siti - tedy neco jako net 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 .

|                             petrsi at jcu.cz                              |