hromadny mailing a Bcc

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} vs at utia.cas.cz
Mon May 11 15:17:36 CEST 1998

On Mon, 11 May 1998, Jan Pechanec wrote:

> *>>Bcc = Blind Carbon Copy. Tyto adresy se prijemcum nezobrazi. Tak at se vam
> *>>dobre spamuje!

> *>Neni to neco jako ta "tajna kopie"? Ja jsem nedavno totiz dostal dopis, kde
> *>bylo tajna kopie pro: A byla tam nekolik stranek adres.

> 	Ja jsem nekde cetl, ze Bcc je pro to, aby ten HLAVNI adresat
> nevidel, ze jsem ten mail ulil i nekam jinam (pry se tomu rika i bonzacka
> kopie ;-), protoze ti ,,tajni'' normalne vidi i toho hlavniho adresata i
> ostatni ,,tajne''.
>
> 	Ja to zkousel v pine a bylo to uplne neviditelne (at uz pro
> [...]

Jedan z nutnych podminek je, aby dopis mel primeho prijemce v hlavickach
(To:) -- jinak starsi sednmaily nebo novejsi, jsou-li tak naknfigurovany,
vytvori chybejici hlavicku (nemam cas se divat do RFC, a rekl bych ze To:
nebo Cc: bude podminka) a do ni daji toho, komu to opravdu slo (tj.
zobrazi ukryte uzivatele). Novy pine (od tusim 3.92 vcetne) to obachzi
tim, ze je-li To i Cc. prazdne, datam syntakticky spravnou sekvenci na
nuloveho uzivatele, tazke ani stary sendmail nic nezobrazi. Bezna metoda
je dat do To: sebe a do Bcc: prijemce. Samoztny pine ma jeste polozku Lcc
na seznamu, kterou expanduje na Bcc? pro uzivatele a doprovosny text a
nuloveho uzivatele do To: (tusim).

Podrobneji RFC a dokumentace+napoveda pro pine.

S pozdravem

V. S.

Vladimír Solnický, ÚTIA AV ČR, Pod vodárenskou věží 4, 182 08 Praha, CZ,
vs+mail at utia.cas.cz, klíče PGP via ,,SEND PGP KEY`` v předmětu dopisu.
Píši pouze za sebe, ne za ÚTIA. / Speaking for myself only ...