posta na skolach - Pozor dlouhe a jednostanne zaujate

Leos Bitto bitto at atrey.karlin.mff.cuni.cz
Fri May 15 19:02:43 CEST 1998

Ahoj,

Michal Krsek (Michal.Krsek at cesnet.cz) napsal:

: Potom jsou take provideri, kteri Vam navrhnou, abyste si nechal posilat
: postu transparentne pres SMTP.

To jako s ETRN? Tak to se mi nelibi mnohem vic nez POP-3. A rekl bych ze ti
provideri to nabizeji z pouhe pohodlnosti, protoze je to pro ne nejjednodussi.
Jine vyhody tohoto reseni nevidim. Nezapominejme ze se zde porad mluvi o
stahovani posty pres dialup!

: Mezi nami, mit jeden POP account pro postu je _HODNE_ nevyhodne.
:
: Proc to rikam:
:
: 1) Vsechna data jdou pres jeden mbox (jeste mizernejsi security nez pri
: SMTP) a myslim tim i security ve firme. Clovek, ktery zna heslo na pripojeni
: se v pohode probori do celeho systemu (mail reditele atd).

A clovek, ktery zna heslo na roota, se taky v pohode probori do celeho systemu.
To heslo se proste taji, jak uz to u hesel byva.

: 2) Hodne provideru ma omezeni na mboxy. Tudiz jeden MB, poskytovany typicky
: nemusi byt to prave.

Kdyz uz se s providerem na tomto reseni dohodnu, tak uz mi proboha snad ten
mailbox nijak brutalne neomezi.

: Jeste bych se malinko vratil k pouzitym systemum. Pokud nekdo ma na svem
: stroji rok stary system, vylozene si koleduje o nejaky hack. Nebo
: prinejmensim o DoS sveho serveru. Je jedno, jestli je to Linux nebo NTcka
: nebo OS/2  nebo nejaky komercni Unix ...

Souhlasim. U tech unixu je vyhoda v tom ze se diry daji zalepovat i na
dalku pres ten modem.

Leos Bitto