posta na skolach - Pozor dlouhe a jednostanne zaujate

Jan Hrdonka hrd at eunet.cz
Sun May 17 15:32:08 CEST 1998

: > > dost se pouziva SendMail+ETRN, coz je ale treba chapat jako nahrazkove
: >
: > GRRRRR nahrazkove reseni. Podle mne reseni budoucnosti. Vetsina
: >
: Dobre dobre tady se dostavam na tenky led, moje zkusenosti jsou mizive,
: nebudu se hadat :)
: U EUnetu pracuje par staromilcu (tim nemyslim sebe, ja jsem maly pivo),
: kteri nedaji dopustit na UUCP (a umi konfigurovat zpameti kdyz je
: vzbudite  o pulnoci).
: I POP3 schranka se da udelat tak, aby do ni chodila posta pro celou
: domenu, nikoli pro jedineho uzivatele. Pokud to provider mentalne
[...]
  Neda mi to, abych nereagoval. IMHO se neda rici, zda je lepsi
prenos posty pres UUCP nebo pres SMTP+ETRN. Da se pouze rici, ze
prenos pomoci jedine POP3 schranky je horsi nez tyto dva (ztraci
se informace o odesilateli a prijemci). Zda pouzit UUCP nebo
ETRN zalezi na konkretnich podminkach - schopnostech software.
Napr. MS-Exchange primo podporuje ETRN a UUCP `Microsoft nema rad'
=> ETRN bude v tomto pripade asi vhodnejsi, i kdyz to neznamena,
ze by se to pres UUCP nedalo realizovat take. Naopak na vetsine
Unixu je treba mozne pouzit Taylor UUCP + sendmail a tato kombinace
ma urcite vyhody oproti napr. Exchange. A zase obracene nektere Unixy
se svym UUCP a MTA jsou dosti tragicke. Zamerne se tady nechci
rozepisovat o konkretnich vyhodach ruznych systemu, MTA, verzi UUCP
apod., bylo by to prilis dlouhe. Shrnuto - je to vsechno trochu
slozitejsi a pripadnym zajemcum doporucuji konzultaci se svym ISP :-)
Tvrzeni, jako ze neco je zastarale ci naopak moderni, zavaneni
spise marketingem. A posledni poznamka, ke konfiguraci - u UUCP
urcite neni slozita a u SMTP+ETRN ci `hromadneho' POP3 accountu
je primo trivialni.

  H.