FCS error

Josef Kaderka kade at vabo.cz
Fri May 22 12:05:41 CEST 1998

>    Chyba kontrolniho souctu ramce (frame checksum error) - nejspis kvuli
> nekvalitni lince. Nevim, jak moc je vas software robustni, ale kdyz je
> chyb moc, tak nezbyva nic jineho nez zavrit spojeni.

Presneji FCS = Frame Check Sequence - jedna se o zabezpeceni na
druhe vrstve podle OSI, puvodne treba u protokolu HDLC, LAPB.
Detaily implementace v PPP viz RFC 1331:

"For more information on the specification of the FCS, see ISO 3309
 [2] or CCITT X.25 [6].   Note: A fast, table-driven implementation
of the 16-bit FCS algorithm is shown in Appendix B."

"The HDLC polynomial: x**0 + x**5 + x**12 + x**16 (0x8408)"

Rekl bych ale, ze aspon trochu moderni modemy by takovou chybu vubec
nemely pripustit. O zabezpeceni spoje se maji starat samy :-), maji na to
vlastni prokoly (error-correcting). Jinak by treba takove terminalove
pripojeni pres modem asi moc pouzitelne nebylo.
Cili je mozna rada pricin - pocinaje nevhodnym modemem pres spatne
nastaveny modem az po natolik spatnou linku, ze modemy nedokazou
udrzet kvalitni spojeni nebo pocitacove okultni jevy.

                                                                Josef
Kaderka
                                                                kade at vabo.cz