HUB & Switch

Milan Kerslager milan.kerslager at spsselib.hiedu.cz
Mon May 25 11:29:27 CEST 1998

> switche jsou od toho, aby rozdelovaly kolizni domenu. Tzn. huby maji
> stejnou vlastnost jako coax, tj. vsichni slysi vsechno. Switche naopak
> znaji MAC adresy pripojenych zarizeni a posilaji ethernetove ramce
> pouze prijemci (pokud se nejedna o broadcast).

HUB pracuje tak, ze opakuje signal. Switch musi prijmout cely ramec, aby
se rozhodl, co s tim udela. Pokud chcete prepinat 100<->10, potrebujete
vyrovnavaci pameti a ty ma switch, protoze se musi rozhodnout po prijmuti
celeho ramce.

Pokud tedy nektery HUB umi 100<->10 nezavisle na kazdem portu, je to
"skoro" switch (vysvetleni je nahore). Spis si si myslim, ze najdete HUB,
ktery umi bud vsechno 100 nebo vsechno 10.

Ted jsem koukal do nejakych materialu a jsou tam jen HUBy, ktere maji
"optional switch module 10/100" nebo jen switche, ktere maji
X krat 10 + Y krat 100. Automaticke volby na vsech portech jsou jen u
switchu (rozumej velkych switchu).

--
                        Milan Kerslager, admin of spsselib.hiedu.cz
                        Monkey Linux, The Minimal Linux Distribution
                        E-mail: milan.kerslager at spsselib.hiedu.cz